Gå til innhold

Vectra B 1.8i 16v 1998 bensintrykk [Løst]

Ranger emnet


Vectra_B

Anbefalte innlegg

Hei, igjen. Nytt problem med Vectran.

Vil ikke starte. Tenner, men dør henn. Da det starta fikk jeg den til å putre på under tomgang med pedalen i gulvet.

 

Har sjekket at pumpa virker (ikke under belastning/trykktestet), sjekket filter på pumpa, har skiftet drivstoffilter under bilen, skiftet trykkregulator, rengjort tomgangsregulatoren, bytta relé, sikringer er hele.

 

Det jeg har merket meg er at bilen starter med en gang med startkabler. I minutter etter stans starter den ved egen hjelp også. Over natta er den dau.

 

Jeg har prøvd å tappe fueltrykket ved hjelp av ventilen med tenninga på, motor av, da er det null trykk. Dette er vel ikke rett.

 

I dag var det nok strøm til å svive motoren rundt, men kunne ikke høre pumpa før jeg kjørte startmotor. Med starthjelp hørte jeg pumpa først. Jeg må avdekke ned til kontakten for å høre den i det hele tatt.

 

Hva kan dette være?

Endret av Vectra_B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal prøve et annet batteri.

 

Har ellers hatt ute bensinpumpa igjen. På ledningne inn til pumpa har jeg underkant av 5 v med tenninga på og noen minutter etter at jeg slår av tenninga. Dette vil ikke pumpa går rundt på. Når jeg snurrer startmotor øker volten til i underkant av 11 volt og pumpa går.

 

Er ikke dette relé?

 

Noen som vet hvor pumperelé befinner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøv å sette strøm direkte på pumpa og nå er den helt død.

 

Mye går slike pumper for hos huggern?

 

Har lest ut med binders

0115 CTS Coolant intake temp

0500 Tomgangsregulator

0230 Fuelpump

0130 HEGO

 

Er det foresten noen som vet hvorfor ikke Memoscan U600 funker på denne bilen? Ser Bilkabel.no selger tidligere modeller av denne til denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den siste infoen jeg trengte til å feilsøke meg sikkert til pumpa som er dyr (3 laken hos Mekonomen).

 

Tut. 6,7 og 8 gjorde susen (http://www.picoauto.com/automotive-library.html)

 

Bommet først på denne CTS (Coolant Temp Sensor) og trodde det var den øverst på radiatoren (3-pols) der slangen går inn i toppen. Dette er tempbryter til viftene. Nei denne CTS med feilkode 0115 er en 2-pols som sitter bak tempsensor til dashbordet som igjen sitter bak EGR.

 

Har installert ny pumpe og motoren er nå så lettstarta at jeg nesten ikke trenger vri på nøkkelen engang (kremt..)

:magic:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår