tommynes Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Jeg har en sprekk i radiatoren, men jeg har også en mistanke om at toppakninga er gåen. Olja har en fin farge, vannet er reint og bilen går helt normalt, men i følge kan fortsattt toppakniga være gåen. Er det noen måter jeg kan finne ut dette på uten å sende bilen på verksted? Bilen er en Toyota Carina 1991 modell 1.6 liter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 hvorfor trur du den er ferdig? tegn på defekt toppakning er fusking, graut under olje påfyllingslokket osv. om du vil kan du kjøpe en kommpresormåler på biltema eller noe, skru ut en plugg, sett inn kommpmåleren og kjør motoren på starteren i noen sekunder (ta av coil ledningen), les av verdien og bytt så til neste plugghull, det skal være ca like verdier på alle fire. Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Finn ut hva slags kompresjon det bør være i sylinderene og ta en kompresjonstest. Biltema selger kompresjonstester for 2-300. Må også huske på at toppakningen kan lekke, selv om du ikke får vanndamp i eksos eller vann i olja. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg