Gå til innhold

Ønsker forslag til pen familieracer

Ranger emnet


n0stra

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut som du trenger deg en Impreza WRX stv ;)

 

Garantert gøyal, men sjelden, og jeg kan ikke fordra den bugeye versjonen som er den eneste jeg finner til salgs akkurat nå.

 

Etter å ha kjørt kun honda type-r uten aircon, støydemping, soltak osv er dette alle punkter som jeg ønsker i en familiebil selv om den også skal gå som et skudd. Blir litt lei av å måtte stoppe og lufte seg i hytt og gevær på langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne da....?

 

Hva med denne?

Hvis du mener at den også blir for stor bør du heller ha en A3 :D

 

Hehe, A4 sedan er jo helt i motsatt ende av skalaen opp mot A6 stasjonsvogn igjen da ;)

 

Men det der er en Diesel igjen. Og alt jeg har kjørt av VAG diesel har vært møkkjedelig. Utrolig lite turtall å gå på (som jeg definerer som anti-sportslig), jeg driter i momentet da jeg i utgangspunktet ikke er ute etter å dra rundt på tunge ting, utrolig daue før de sparker til, og man må gire om med en gang like etterpå. For å sette det i perspektiv. Det jeg er vant til er 9000 rpm og tilgang på det meste motoren har å by på fra 4700-8700 rpm. Jeg har kjørt helt opp til 2008 versjoner og prøvd både 1,9 og 2.0 TDI på både passat, octavia og A4. Uinspirerende, daue og kjedelige alle sammen.

 

Men utseendet på de nye audi A4'ene er jeg som sagt veldig glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at du vil ha en stasjonsvogn på A4 størrelse?

 

A4 stasjonsvogn er en fin størrelse er vel det jeg sier. Biler i A4 størrelse i sedanutgave blir kanskje ikke særlig mye større med tanke på bagasjeplass enn det jeg har i min Civic Type-R.

 

Men sedaner i A6/5-serie/Legend klassen blir jo endel større enn de igjen og biler på en størrelsen trenger man ikke nødvendigvis å gå på stasjonsvogn for å få "litt mer".

 

Driver også og prøver å finne ut om det er nyere modeller som kan fungere med billigere motorer som har potensiale for endel modifisering. Ser at TFSI motorene i 1,8-2,0 kan dra ut mye mer om man gjør rette valg. Såkalt "chipping" er ikke interessant for meg. Skal jeg gjøre noe blir det justering av dimensjonene hele veien. Altså girkasse og understell må tåle det evt oppgraderes samt at man må se på intercooler, kjøling, full datasprut, full profesjonell tuning, justering/endring av dyser, kompresjon +++ slik jeg har gjort på tidligere biler.

 

Å bare trimme for så å ende opp med en bil som ikke er optimal og kan gå istykker mye raskere er uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro ut fra det du har sagt- at du er nevenyttig? ;)

Da burde det egentlig ikke være noe problem å senke en outlander å sette på 18-19" felger - da tror jeg du kommer til å ha en veldig unik bil! ;)

I tillegg er motoren fra en EVO, altså kan du trimme den greit mye :)

nok OT

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22531066

Denne er allerede trimmet til 250hk.

Denne A4 modellen (B7) skal være endel bedre enn forrige modell (B6) - mye nytt under og nye motorer. 2liter tfsi var engine of the year 3 år på rad i tillegg- sier sitt!

Har sittet på med en slik og den var komfortabel og veldi rask(den var også trimmet til 250hk).

Mye accessories til denne modellen på forskjellige nettsider også ;)

 

Lykke til videre med letingen! ;) (nå skal det ses vm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro ut fra det du har sagt- at du er nevenyttig? ;)

Da burde det egentlig ikke være noe problem å senke en outlander å sette på 18-19" felger - da tror jeg du kommer til å ha en veldig unik bil! ;)

I tillegg er motoren fra en EVO, altså kan du trimme den greit mye :)

nok OT

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22531066

Denne er allerede trimmet til 250hk.

Denne A4 modellen (B7) skal være endel bedre enn forrige modell (B6) - mye nytt under og nye motorer. 2liter tfsi var engine of the year 3 år på rad i tillegg- sier sitt!

Har sittet på med en slik og den var komfortabel og veldi rask(den var også trimmet til 250hk).

Mye accessories til denne modellen på forskjellige nettsider også ;)

 

Lykke til videre med letingen! ;) (nå skal det ses vm)

 

Joda, å skifte fjærer og slikt burde nå vel enhver kunne gjøre. Men bilen er jo uansett endel høyere enn gocartene jeg er vant med å kjøre :) Får fæle flashbacks til diverse varebiler og greier jeg har kjørt. Gynger rundt som oppe i styrhuset på en båt.

 

Ja har lest mye bra om de TFSI motorene. Noe input på hva man bør se på for å modifisere de? Slik som den du nevner har gjort, altså blitt levert inn for "chiptrimming" er noe som jeg ikke liker lyden av. At noen tror de kan få en like optimal bil ved å koble til en boks og bare laste opp et standardprogram er fy-fy her i gården iallefall. Selv bygde jeg om all luft inn og ut, byttet hjerne og sensorer samt installerte full datasprut med modifisering og real time lesing av verdier og sendte den til tuning i 4 timer etterpå på den første bilen min. Etterpå fikk jeg en bil som var bedre over hele linja.

 

Kos deg med kampen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, å skifte fjærer og slikt burde nå vel enhver kunne gjøre. Men bilen er jo uansett endel høyere enn gocartene jeg er vant med å kjøre :) Får fæle flashbacks til diverse varebiler og greier jeg har kjørt. Gynger rundt som oppe i styrhuset på en båt.

 

Ja har lest mye bra om de TFSI motorene. Noe input på hva man bør se på for å modifisere de? Slik som den du nevner har gjort, altså blitt levert inn for "chiptrimming" er noe som jeg ikke liker lyden av. At noen tror de kan få en like optimal bil ved å koble til en boks og bare laste opp et standardprogram er fy-fy her i gården iallefall. Selv bygde jeg om all luft inn og ut, byttet hjerne og sensorer samt installerte full datasprut med modifisering og real time lesing av verdier og sendte den til tuning i 4 timer etterpå på den første bilen min. Etterpå fikk jeg en bil som var bedre over hele linja.

 

Kos deg med kampen :)

 

 

Chiptrimming på turbomotor er vel stort sett bare optimalisering av forbrenningsprosessen. Litt høyere turbotrykk, litt kraftigere innsprut og kanskje litt lengre åpne/lukketid på ventilene?(vet ikke om det går an uten ny kam) PS: du må kjøre bilen på 98oktan for å ikke å ventiltikking

Du får kanskje se litt på hvordan erfaringer folk har hatt med sine 1.8 liters turbomotor til vw/audi ;) legger ved en link

 

http://www.bilforumet.no/audi/166078-1-8t-spm-ang-effekt-muligheter.html

Endret av Audi-quattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange som trimmer turbo, og er det en ting som går igjen er det at man aldri kan kun endre programmet i hjernen og forvente at ting skal holde.

 

Kjører selv og har tunet mine biler på 98 oktan, men kan uten problemer kjøre på 95. Synes det høres ut som et dårlig tegn rett og slett. Biler som EVO kan fint kjøres på 95 de også, de går da bare dårligere.

 

Tror jeg sover bedre om natta ved å gjøre endel bytter i toppen samt komponenter til turboen og innsprut må jeg ærlig innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på Subaru Forester S-Turbo? :)

 

I utgangspunktet har jeg aldri falt særlig for subaru visuelt sett, men enkelte biler som blant annet impreza wrx har jo sin sjarm og der teller innsiden så mye at jeg driter i resten. Derimot må jeg si at forester ser alt for mye ut som en gammel amerikansk SUV til at jeg klarer å se bort ifra utseendet. Dessuten er jeg generelt skeptisk til biler på "stylter" og har aldri likt den type biler. Aldri vært interessert i jeep, klassiske 4x4 biler, terrengkjøring og annet tjafs.

 

Men gøyale å kjøre er de helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 850R må vel kunne sies å være en familieræser iallfall? :D

 

I motorrommet i det minste. Men biler som ser ut som om de er tegnet med linjal og har en hel 80-tallsgreie over seg vil aldri nå opp. Dessuten er jo disse alt for gamle for å slå i den siste spikeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår