kjetil1972 Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 hei noen som har kjennskap til m111 motorene til mercedes? er en 2,2 liters 16v (m111960) har en ganske høylytt kakkling av motor ved ca. 3500 rpm. høres omtrent ut som høylytt tenningsbank, ved ca 4-4500 rpm. forsvinner lyden igjen. lyden er veldig uregelmessig. hvis jeg gir forsiktig gass og "lurer" den opp i turtall er det enkelte ganger at lyden ikke kommer. de fleste på div. forum mener det er løftere som er slitt, de som har hørt lyden sier det høres ut som kraftig tenningsbank. håper noen kan hjelpe :) Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Kamforstilleren? Jeg har ikke noe peil på disse motorene, men jeg har hørt at komforstilleren kan lage ulyder, og det da vil bli stille ved frakobling visstnok. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 har prøvd å koble den ut, ingen forskjell. tenker på om hvis den ikke virker,kan det bli tenningsbank da? hvordan finne ut om den fungerer? Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 kan legge til at lyden kom mens jeg dro en campingvogn i fjor sommer. min gamle mb med samme motor var mye kvikkere ved forbikjøringer etc. har vel litt og si at den hadde nye kammer....(overhalt topp) har den motoren stående,blir vel till at jeg må sette den i?? motoren jeg har nå fungerer ellers helt fint, men har litt høy co. (0,5)er i grenseland for PKK. skal etter som jeg har forstått ligge på 0,1-0,2 når alt er optimalt... kunne jo ha prøvd kamvrideren fra den andre motoren, men har egentlig ikke lyst til å skru deler av den hvis det blir til at jeg må sette den i. Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.