Gå til innhold

Fm3 DTM Golden years (RACE 26- 2 )

Ranger emnet


da9el

Anbefalte innlegg

Hei gutter å gutterinner.

Nå starter jeg en ny serie etter testing ilamme tifosi/rbrambo

noen av di racing seriene som er nå blir kuttet ut.

 

dette blir serie ala tidlig 90`s Dtm serien.da den var på sitt heftigste.legger ved en video som inspirasjon

 

"]

 

litt info

http://www.autoevolution.com/sport/dtm/history/

 

dette er jo racing på det groveste..sladd inn å ut av svingene..lavtflygning over curbs..satse liv og lemmer for ei plasering..og ikke minst nydelige biler..

 

ser for meg att serien tar mere av til høsten men starter nå med testing trening osv.

for min del tar jeg racing på fm3 ganske seriøst så håper dere og gjør det.

målet er jo selfølgelig å ha det kjempegøy men med en snert av konkuranseinstinkt.

 

er jo få av disse bilene vi har pr idag..men bilen kommer i ei liste under her nå:

 

-1991 bmw m3

-1989 lotus carlton (erstatter omega 3000)

-1993 ford svt cobra (erstatter mustangen man kan skimte i filmen)

-1983 audi sport quattro ( erstatter audi V8 quattro)

-19,, ford sierra cossie (jalopinkpakken)

-19,, volvo 240grp.a (jalopinkpakken)

-19-- mb 190 evo2

 

:rules::rules:

*alle bilene skal være klasse A600.

*platform and handling skal alt vere race

*drivetrain skal alt vere race

*dekk er det kun sliks som er tillat

*Forzakitt er ikke tillat

*ettermontering av turbo og kompressor er ikke tillat

*Abs er tillat og 4wd på audi er med in real life så da er det her og

 

disse reglene er enkle og greie etter min mening.

håper mange hiver seg med på dette for dette blir tett racing visst alle følger reglene og folk kjører"pent" på racingmåten.

litt knuff og klammeri er ok men rene torpederinger gang på gang er lite likt.

 

skal kjøre på real baner men blir nok andre baner også for litt avveksling..legg gjerne ut bilder av bilen du skal bruke å sleng gjerne på racing dekaler da det ser mye bedre ut i racing enn en helt blå¨bil med chrome felger :)

 

Lykke til

Endret av da9el

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øhm, du skal kjøre dem uten forza kit?? Blir ikke det litt imot hvordan bilene var da?? Var vel vinger så det holder på DTM bila? BMW'n har jo ikke noe forza kit, men justerbar orginal styling. Er den lov da?

 

Blitt kult å sett på ett race. Synnst S650 begynner å bli litt gromme biler, bare jeg som begynner å bli for gammel sikkert. Går likksom litt fort, er veldig nervøse og gjør du en feil så blir det litt vanskelig å ta igjenn folk..

 

Men det er bare meg da.. Kult att en slik serie startes opp. Startte en egen RS500 serie som på 80talle og da seinere i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du noen reine downforcevinger på videoen linket over her? di vingene som er på di der er orginalvinger på di bilene:)

er fra begynnelsen av 90 tallet..nåtidens dtm biler er så mye vinger att sas blir misunnelig på dem.

 

dtm på 90 talletr var rått og brutalt.enkelt å greit :)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bmw'n har orginalt justerbar styling som dtm bila ha

Evo bila hadde det fremme å bake. Men dem er da ikke lov da. Lage en egen regel for den da..

 

Jeg så på den tifosi la ut når det var det med vinger.

 

Du ser jo her dem har downforce lepper å forskjellige vinger på denne.

Men regler er regler. Bare for å værra litt uenig :D

Kommer ikke å si alfaen kom med sttc ving så vi kaller det, calibraen kom med den store saken, 190 evoII kom med dem extra sakene du ser etc etc..

 

Men den som lager serien bestemmer. Mhm mhm

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser tegninga di men den videon du linker til er nyere en det jeg linka til..det jeg linka til er gammelt..din video er fra godt inne på nitt tallet..på videoen jeg sikter til har mb og bmw en pitteliten nesten usynelig plate nederst på fangeren men å sette på stupebrettet forzakittet lager frampå å den gigantvingen i hekken ødelegger looken fra serien jeg sikter til..audi og cossien har ikke noe serlig til vinger..kan se ut som på videon jeg linka att det varierer litt fra team til team hvor stor vingene er

 

.mb 190 evo har jo monstervinge bak

sammer har jo omega 3000 evo men sånne vinger er ikke alternativ på fm3 derfor velger jeg å ha standar look på karossen da det var meningen i dtm helt til godt ut på 90tallet da di tok helt av med vinger

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp. Var ikke Evo II 190'n justerbar å?? Eller var det bare att den var dobbel med en liten vinge nederst..

 

Evo II og III er jeg ganske sikker på var justerbare.. Men men.. Var ikke lenge E30 var med da

 

1988-1988 M3 Evolution II - 2.3 L S14 I4, 220 PS (162 kW; 217 hp)

1990-1990 M3 Sport Evolution - 2.5 L S14 I4, 238 PS (175 kW; 235 hp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tester mye på ringen for tiden..8,00,155 med m3 og 8,02,2xx med lotus omegan...fornøyd med di tidene.

m3 er litt mere nervøs enn omegan men kjappere..omegan har ca 8kmt mere toppfart en bmwn men omegan er tong :)

 

skal teste mere på forden og audien

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet litt meg audi`n og mustangen, begge med basic setup å kjørte 7.53 på ringen. Det var med noen småfeil så begge bilene bør klare ett stykke under 7.50 etterhvert.

Prøvde bmw`n ett par runder med ett dårlig B500 setup, det gikk ikke så bra, rundt 8.05

Audi`n var jo jævlig morsom å kjøre da :D

Endret av xxx4

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår