Polardego Skrevet Juli 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Siden det er litt tidlig å dra på jobb enda, så får jeg legge ut en liten prosjekt-tråd om den nye banebilen... :) FK Golfen var jo planlagt og brukes på bane, men jeg feiga ut pga lakk... Så noe måtte vi ha, og siden Transporteren hadde vært heller triste greier så ble det en våkenatt på diverse fora... I Västerås stod den eneste GTien med ABF vi fant i Sverige tilsalgs... 96 modell i bra skikk med ikke alt for mange km (168000). Var utstyrt med nye BBS felger og Goodyear F1 (regnværsdekk :p ), i tillegg til Ferrita sportseksos og kat. Etter en sen natt var bilen i Norge. Og bilen havnet oppe på låven til ManiaCoupe og Hiawata... Prosjektet starter: ...nnnnnnnnnnghhhh... Litt oppgradering av lamper skader ikke, fint og kunne gå å plukke i hyllene... Drikkepause... Innredningen ryker ut... Nye baklamper... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Etter noen sene kvelder, ca. 3 for å være nøyaktig var vi klar for første treff, VW Audi klubben sitt treff på Vålerbanen... Da var halvbur montert... ...bøttestoler... ...og dekor på plass... Momo Thunder med Toyo R888 dekk må man ha... Og så var vi igang... GTi-en gikk overraskende bra, så bra at vi hadde problemer å få den på kamera-linsen... :biker Der var den ja... Wiiiiii... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Bilen fungerte dritbra hele helgen, bortsett fra at Bremsene takket for seg etterkvart... (2 sett klosser gikk med) Så da måtte det litt oppgradering til foran i allefall... :) Nye Black Diamond med Feredo-klosser ble handlet inn... ...og montert. Vi filmet litt på Våler, men fant ut i etterkant at noe må ha vært feil med kameraet. Så dere får ha oss unnskyldt dårlig bilde og skurrelyd. SL_6OvZtG3I Så en litt oppsummering av hva som er gjort så langt... :boxing - Orginal 96 Golf GTi 16v 150 HK - Ferrita sportskat og eksos - Halvbur - OMP stoler og 4 punktsbelter - Sabelt ratt - Supersport justerbart senkesett - Momo Thunder med 195/50-16 Toyo R888 - FK Powerlook frontlamper, sorte baklamper og blink/tåkelys - Oppgraderte bremser til Black Diamond skiver og Ferodo klosser. Videre planer: - Nye felger, Speedline Corse (siden jeg selger dem, dagens reklame)Ligger på hylla - SPAX RSX justerbart senkesett med 28 trinns justerbare gassdempere - H/R antirollbar-kit. Ligger på hylla. - Stabstag i motorrom. - Chip - Andre kammer - En liten kosmetisk oppdatering. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Vi var å kjørte på Trackday forrige helg, og bilen fungerer bra. Er ikke helt fornøyd med bremsene, er noe som gir etter så vi bytter til stålomspunnede bremseslanger og racing bremseveske for å se om det hjelper. Skal få satt på H/R kittet, stag og SPAX RSX i løpet av denne måneden håper jeg. Ingen bilder har vi fra kjøringa forrige søndag, noen som har? Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Vel, her er i allefall litt filming fra Trackday 4. juli. Samme bedritne kvalitet på kameraet, men musikk i stedet for skurring i allefall... TuqvlW4yuKw Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Gromt. Få tatt ut litt mer hester av den nå så blir det moro. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Gromt. Få tatt ut litt mer hester av den nå så blir det moro. Vel, jeg synes forsovit vi har det ganske morro allerede. Er mer å hente i understell og bremser enn motor. Men ja, noen modifikasjoner blir det nok der også... ;) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 stili..skal ha meg noe lignende til neste sesong :) Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 På tide og stive opp litt understell før neste helg tenker jeg... :o Også kommer det straks bilder fra dagens oppdateringer... :p Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Die Aller Vaerste's "how to": Idag, voksing av felger... Som et ledd i forumopplæringen presenterer vi her en "how to" vokse felger. DGS3 har pr. idag Momo Thunder felger, men siden jeg forhandler Speedline Corsefelger så synes jeg det er greit å ha ting fra mitt sortiment på bilen. Selv om ikke en kjeft kommer til å se forskjell... :titties: Vel, tilbake til "how to" voksing av felger... Du trenger: - Swisswax paintremover xxl-blue flush. - Swisswax chocolate-polish foam flush thunder. - Liten firkanta svamp hvit - Rund vouge-pillow sponge black edition + - Fiberklut type yellow dustbiter. En som er villig til å ta oppdraget... Først er det viktig å rengjøre felgen, dette gjør vi med Swisswax paintremover xxl-blue flush som skal påføres med liten firkanta svamp... Det er viktig å riste flasken godt før man begynner å bruke innholdet... Det er viktig at man ikke bare gjør rent på innsiden, nei innerbanene er minst like viktig for å ikke utvikle kast i felgene pga av ugjevn smuss. Slik, første felgen er nå helt ren uten smuss av noe slag... Neste steg er å påføre Swisswax chocolate-polish foam flush thunder for en blank og skinnende overflate, Swisswax chocolate-polish foam flush thunder kan også brukes til dessert og vi anbefaler spesielt vaniljesaus til dette. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Det er viktig å la voksen hvile i minst 10 minutter, ikke som John-Arne gjør her og lar den hvile i 20 sekunder... Så da er det å begynne forfra igjen... SLIK SKAL DET GJØRES ! ! ! : rock : Her ser dere forskjellen (eller kanskje ikke) på en felg som er vokset og en som ikke har fått begynt behandling... : klø : En viktig faktor er tålmodighet for å oppnå ønsket resultat, her er det bare å ta en pause... ...eller sette inn ny mann på oppdraget... Med ungdommelig ståpåvilje så ble siste finish lagt ned på felgene... Mange timers slit dette men sluttresultatet er upåklagelig... : klø : Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Da er det ikke så lenge før det er nytt hovedtreff... (vi glær oss) Og denne gang har vi endret taktikk fra og begynne med bilen torsdag kveld før treffet til å starte uka før... :p John-Arne var tidlig oppe i ettermiddag og begynte med å bytte de stagene vi skulle oppgradere bilen med til Rudskogen, med på laget var også Torbjørn som stillte villig opp en tirsdags kveld. Jeg kom etterkvart og stod for vaktmestertjenester og Supervisor... :p Første stag under er på plass... :) Andre stag på plass... Før jeg kom opp på låven så hadde John-Arne og Torbjørn med hjelp av Terje N. fått på antirollbarkittet fra H/R noe som jeg forsto gikk veldig lekent og lett... :p Så var det gewinden sin tur... Wiiiiiiiiiiiiiii... :spamspam: Tok kvelden 23.45 og da gjenstår det kun å skru fast og justere opp. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Fytte helvete for en jobb å bytte krengingshemmeren :eatme: Brukte en time på å få driten av og heldigvis dukket Thorbjørn og Terje opp så da gikk lettere å få det på. Ellers må jeg si det er meget bra kvalitet og tilpassning på H&R og Weichers delene. Vil tro det hjelper å gå fra 19 til 25mm :thumb Her er gårsdagens update... :) Var og fikk lagt dekka på Speedline-felga, og sammenlignet med MOMO felgene som vi måtte space ut så var det her en finger imellom bremsecalipper og felg. Og det med samme størrelse og innpress.. Ser ut som om det er plass til 330mm bremser i disse felgene... Slik ser det ut nå... På bil... Også siden så mange har klaget på filmkvaliteten... BLING ! ! ! luftinntak til bremsene... :D Fjærbein er på plass foran... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Så var det zthaget bak sin tur... Alle var like overrasket over at det ikke var stabstag bak orginalt... :confused: Men som John-Arne har nevnt tidligere så er det bra passform på H/R sine stag... Men først måtte eksospotta taes bort for å komme til orntlig... :p Torbjørn kom også innom og hjalp til idag, dusjen kunne han spart seg etter trening siden han letta DGS3 for ytterligere kiloer av sand og grus... :ahahahhaha: Stabstaga festes med en klemme over bakakslingen... Ny idrettsgren... Slikleis... Eksospotta på plass igjen... Så er det kalipperbytte bak og stålomspunnende (skrives det sånn?) foran som gjenstår før forstillingskontroll neste uke... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 For en gangs skyld så er vi i rute med banebilen, John-Arne har stått på noen kvelder og nå er det bare en forstillingkontoll og litt dekal-trimming som gjenstår før helga... Idag prosjekt kjøling av bremser... Verdens første Golf 3 med sentralstøvsuger? :pray Etter litt justering av slangelengde... :p John-Arne har forresten fått lønnspålegg fra Nexans... :D Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.