Gå til innhold

Min skyld eller ikke.??

Ranger emnet


sondreoi

Anbefalte innlegg

Skulle rygge ut fra parkeriingen til en venn av meg i dag og plutselig så smeller jeg sammen med siden til en annen bil. Nei det var da som f... tenkte jeg, og kunne se for meg egenandelpenga flakse ut av vinduet. Gikk ut av bilen og pratet med føreren jeg hadde kollidert med. Sa til henne at dette er jo totalt min skyld og at vi kunne skrive en skademelding. Men av en eller annen grunn var hun ikke særlig interisert i å skrive skademeling nå, og ville heller ta det i morgen. Virket som at det var viktigere for henne å få vekk bilen fortest mulig. Det var da jeg la merke til at bilen hennes ikke hadde skilter. Jeg gikk bort til bilen hennes og spurte henne om bilen hennes ikke var registrert. Da ble hun ganske het i pappen, og det ble ikke lenger noen hyggelig tone. Bestemte meg derfor for å ringe politiet for å få klarhet i saken. Mens jeg pratet med den ene betjenten prøvde jeg å få med meg litt av hva som skjedde i dialogen mellom henne og den andre betjenten. Fikk da med meg at personen ikke hadde førerkort, vognkort, registrering eller forsikring. MAO hverken bilen hennes eller henne skulle ha vert på vegen. Spurte den ene betjenten om hvordan dette blir mtp straffeskyld i denne saken, men han ville ikke utale seg noe særlig.

 

Så da er vell spørsmålet mitt: Er det min skyld ettersom det var jeg som rygget, eller hennes ettersom hverken hun eller bilen skulle ha vert på vegen.?

Endret av sondreoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK

 

Må nok ut med skade på egen bil ja, men den ble nesten ikke skadet.

Værre var det med bilen hennes, som jeg traff i side/front. Så det er skade-erstatning for bilen hennes jeg står usikker på om jeg må ut med eller ikke. Jævlig surt hvis jeg må betale egenandel og miste bonus for å ha rygget på en bil, hvor hverken bil eller fører skulle ha vert på vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen hennes skulle vært på veien eller ikke har lite å si, du som rygger skal ha klar sikt etc.

 

Det kunne jo vært en unge vet du! ;)

 

Sant det, men nå foregikk jo rygginga i rundt 5kmt, så kraften i smellet kom fra farten bilen hennes holdt. At jeg har skyld i kolisjonen grunnet at jeg som rygget er jeg fult klar over, men er usikker på om jeg blir holdt ansvarlig på å betale for skadene på bilen hennes grunnet de noe spesielle forholdene. Det blir spennende å høre hva forsikringsselkapet sier, de har jo også ingen interesse i å bruke penger på en reperasjon hvis de kan bruke visse paragrafer for å unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, skriver noen ord så jeg får høre resultatet. Håper du spiller å betale noe !

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok regne med å dekke skade på egen bil, siden det var skylda di. Men det er jo soleklart at det ikke blir noe krav om å dekke skaden på bilen du rygget på, fordi den ikke var forsikret.

Eier av et uforsikret kjøretøy har null rett til å få dekket noe som helst, uansett om vedkommende blir helt uforskyldt påkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du oppnådde ved å ringe politiet var nok å gi dama et digg rulleblad :) Velfortjent of course, hehe.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår