D-Max Skrevet Juli 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2010 Hallo. Jeg har en Isuzu D-max 4-dørs med dekk fra Cooper med dimensjonen 265/60R18 Vekten som framhjulene må bære er ca 1200kg og bakdekkene må bære ca 900kg. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvor mye trykk jeg bør ha i dekken ved kjøring med tom bil. Tallene i boka passer ikke for min dimensjon, så der blir jeg ikke klok. Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-Max Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2010 For ordensskyld kan her nevnes at jeg fant ut at Toyota Landcruiser har denne dekkdimensjonen som standard på en av 2010-modellene. Den har omtrent samme vekt så jeg tipper jeg kan bruke den som mal til lufttrykk. I døra på denne bilen står det 32 psi uavhengig av om bilen er lastet eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2010 Hva syns du ellers om bilen da? Jeg har nå hatt min i over 1 år og er fornøyd. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-Max Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2010 Sålangt er jeg veldig fornøyd med bilen. Synes den er god å kjøre og liker den godt. Selv om jeg ikke gleder meg til vinteren akkurat nå, skal det bli veldig morro å se hvordan den fungerer på glatta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2010 Er jo bare til å ha 4x4 det og kjøre med huet. Har Cooper Discoverer ATR på min og det er ingen problem å kjøre på vinterføre, bare tenk litt framover så går det så bra! ;) Automat eller manuell? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-Max Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 Jeg har automatgir. Synes det var et godt valg i forhold til min bruk av bilen. Kunne nok ønske meg muligheten til å velge trinn selv noen ganger for jeg er ikke alltid like enig med den. Men i 90% av all min kjøring er den helt utmerket. Girer veldig mykt og fint. Hva har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 Manuell. ARB sperre bak Extreme4x4 35" ombygging Trooper Edition. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg