Gå til innhold

´95 BMW 525 TDS stv i sikte - svakheter/noe jeg bør se spesielt etter?)

Ranger emnet


raanerud

Anbefalte innlegg

Skal skifte ut bilen min til en litt mindre bensingjerrig bil.

BLir vel diesel tenker jeg.

Har en 1995 BMW 525 TDS stv i sikte med automatgir.

Bilen har gått litt over 300 000 km. Ny turbo.

Dobbel takluke.

Noen svakheter på disse bilene og hva burde jeg se spesielt etter når jeg skal besiktige den?

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn selv. Gode biler. Jeg skiftet olje på motor, gear og diff umiddelbart etter salg, bare for å være sikker. Særlig olje på automatkassa har en tendens til å ikke bli skiftet.

Problemer jeg har opplevd (min har gått 255000 omtrent nå:

1. Vannpumpe-havari. Toppen overlevde heldigvis kokinga. Standardproblem med de originale vannpumpene som har plastskovler. Ettermarked-pumper har stål, så er problemet løst.

2. Knukket fester på servopumpa. Dette tror jeg skyldes en tidligere mekaniker som ikke har vært helt pertentlig med å sette alle skruer skikkelig på plass igjen.

3. Defekt mikrobryter i låsekasse. Ikke noe stort problem, bortsett fra at kupelyset slår seg av og på som det vil dersom det står i auto-posisjon.

4. Måtte bytte gassdempere på bakluke, og har planer om å bytte på bakruta snart også.

5. Takluka var ikke villig til å gå noe sted. Løst på 15 minutter og en boks med sprayfett. Glideskinnene hadde nok ikke sett fett siden bilen var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Styr unna touring med dobbel takluke dårlig patent leste i total bmw mars 2007 utgave der stod det som følger:If you can, avoid an E34 Touring with the double sunroofs because they are trouble and very expensive to fix when they go wrong-and they will.The best thing to do if you own one is to open the roofs up and spray lots of WD40 and spray grease araound so that it´s fully lubricated-and then use it as lithle as possible!BMW got badly stung by this system and didn`t use it again.:pimp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår