Gå til innhold

Hjelp til valg av bil. Under 120k, bensin, bakhjul/firhjulsdrift

Ranger emnet


Scotty

Anbefalte innlegg

Supra'n skal snart selges, og da blir det ny bil. Har sett gjennom det meste av biler på Finn/AutoDB, men finner ikke helt ut hva jeg skal velge. Er svært bilinteressert, og kan være relativt pirkete. Så stiller endel krav..

 

Krav:

  • Under 120.000kr. Men kan f.eks bruke 50.000 på bil og en relativt stor sum på å kjøpe deler/restaurere om jeg ser at det er verdt det.
  • Bakhjulsdrift/firehjulsdrift
  • Bensin
  • Manuell
  • Driftsikker
  • Ikke bil som har hatt byttet motor, utenom om autorisert verksted har gjort det.
  • Minst 150hk, gjerne motor med potensiale.
  • Helst relativt uskrudd bil, ønsker å kjøpe noe som er originalt og i god stand.
  • Helst under 250.000km, men kan gå over om bilen er i god stand.

 

Ikke interessert i:

  • Volvo
  • Audi
  • BMW E36
  • BMW E30(fantastisk bil, men omtrent halvparten av norges E30 er i nærområdet)

 

De bilene jeg har sett på er BMW E39(5 serie, 97-03). Har sansen for en slik bil, men er isåfall krav om at det må være svart skinninteriør. Har sett gjennom alt av E39, så trenger ikke å linke til noen. Eksempler:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22931739

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22535821

 

Er ellers litt interessert i Subaru. Men er svært få Impreza GT'er som kommer inn i prisklassen min. Kan kanskje komme noen få innimellom. Isåfall kan det absolutt være aktuelt.

 

E46 3-serie er jeg ikke helt sikker på. Har ikke noe i mot dem, men er ikke kjempe begeistret for dem heller. Er kanskje litt kjedelig bil, men har absolutt potensiale. F.eks om det kommer noen 325 E46 så kan det være ganske interessant.

 

Tips til valg av bil?

 

Scott

1987 Toyota Supra MKIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du nødt til å ha en "Sportslig" bil?

 

Om ikke det så kanskje en slik en...

69783094cmGSEM_ph.jpg

 

Var no bilde en BMW E38, men fikk ikke opp bildet

Må også regne med at det er automat da

 

Ellers ville jeg gått for enten en kurrant E36, eller en A4 TQ

Endret av Hufsa

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår