Gå til innhold

2000 - Astra Bertone Coupè - Meget påkostet, spesiell bil!

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

En av norges fineste Astra Coupè?

 

astra.jpg

 

 

Flere bilder etter dette:

 

 

Meget påkostet og spesiell Astra Coupè. Original farge, Titan Gold perlemorlakk. Første eier var Automobilkompaniet (Opel-forhandler) i Drammen. Bilen gikk som demo en lengre periode, og ble deretter kjøpt av en privatperson i Drammen som jeg kjøpte bilen av sommeren 2005. Siden da har bilen gått igjennom en rekke endringer og oppgraderinger, deriblant:

 

 

 

* Komplett Rieger Infinity styling-kit i ABS. Består av frontfanger, sideskjørt og hekkskjørt. Lakket og montert sommeren 2007. Bakvingen er fra Irmscher (originalt Opel ekstrautstyr). I mai 2010 også bakrutesenker (se siste bilder i annonsen). Frontfangeren ble skadet vinteren 2010 og jeg fikk erstattet skaden og montert ny frontfanger, denne gangen uten lyktespylere.

 

* KW Suspension v2 Inox-Line Coiloverkit montert sommeren 2007. Disse erstatter bilens originale fjær og dempere og gir deg mulighet for å justere både høyde på bilen og hardhet på dempere. Firehjulskontroll foretatt av Opel-forhandleren i Tromsø etter montering. På vinterbildene i annonsen er bilen hevet en god del for å gi god bakkeklaring og bidra til å forsere vanskelige vinterveier. På sommerbildene er bilen senket mer. Senkesettet er godkjent av Statens Vegvesen og innskrevet i bilens vognkort.

 

* Nye felger i størrelse 7,5x20" sommeren '09 (bilder med 20" hjul sist i annonsen). Sommerdekk kjøpt samtidig, i dimensjon 225/30-R20. Vinterfelger i størrelse 7,5x18", nye sommeren 2006. Vinterdekkene består av Nokian Hakkapelitta RSi (høsten 2006) og Dunlop Wintersport M3 (høsten 2005). Dimensjon på vinterdekkene er 225/40-R18. Originale 15" Opel-felger med dårlige piggdekk kan medfølge.

 

* Audi-style frontlykter med LED-kjørelys for bruk på dagtid. Bi-Xenon med 55 watts pærer på langlys, utrolig bra lys!

 

* Bilen har original kjørekomputer i midtkonsoll med styring fra knapper på vindusviskerhendel. Displayet viser utetemperatur, klokkeslett, dato, momentanforbruk, gjennomsnittlig forbruk, rekkevidde, gjennomsnittshastighet og har stoppeklokke. Displayet viser tekst på norsk. Ved bruk av original radio/CD-spiller og enkelte spillere fra firmaer som Pioneer, Kenwood og JVC vil displayet også vise informasjon om CD, navn på MP3-låt, CD-skifter-info og navn på radiokanal, med mer.

 

* Bilen har sportslig lyd på høyt turtall med K&N 57i åpent luftfilter.

 

* Sjeldne Lexmaul baklys (produsert i samarbeid med Opel).

 

* Ny rustfri eksos fra FK komplett fra katalysator og bakover, nytt sommeren '09. Behagelig mørk brumming på tomgang men høres ikke ut som et lite jagerfly på høyt turtall, akkurat slik det skal være.

 

* Mørke sideblinklys på skjermene foran.

 

* Originalt Opel sportsratt i skinn med kontroller for original radio/CD-spiller og enkelte typer ettermonterte CD/MP3/radio-spillere.

 

* Opel sportsinteriør med sort skinn foran, bak og i sidepanelene. Sidekollisjonsairbags i begge setene foran, samt uttrekkbar lårstøtte.

 

* Komplett DEFA Warmup-pakke med miniplug bak frontfangeren, batterilader, kupèvarmer (Den lille Termini 1350-varmeren) og timerur pent montert ved rattet.

 

* Komplett DEFA alarm med mikrobølge glassknusesensor, koblet til bilens originale sentallås. Aktiveres/deaktiveres når bilen låses med knappene på original nøkkel.

 

* Vindusviskerene styres automatisk med Hella Raintronic regnsensor. Regnsensoren aktiveres når vindusviskerhendelen settes i stilling "intervall".

 

* Det er dust oransje lys i begge fotbrønner foran, som fader av og på når dører åpnes og når bilen låses opp.

 

* Chrome dørlåsepinner fra Irmscher.

 

* Nye instrumentskiver høsten '08 med nye nåler og ombygging for belysning i disse. Ser bedre ut og lager mye mindre lys kontra originale helhvite skiver. Gir mer behagelig kjøring i mørke.

 

* Sportslig grill fra Mattig.

 

* Originale sorte Opel tøymatter foran og bak.

 

* Originalt Opel takastativ medfølger.

 

* Panserløftere holder panseret åpent uten pinne.

 

* Short-shift kit (gir kortere girvandring) kan følge med.

 

* Oppgradert innerspeil fra Vectra C med automatisk blending og led-lys som gir dus belysning over midtkonsollen. Lyset og blendefunksjonen aktiveres automatisk når det blir mørkt.

 

* Stort stereoanlegg med følgende: Headunit fra JVC (KD-AVX44) med 3,5" skjerm og touch-knapper. Spiller av CD, DVD, MPEG2, DivX, Xvid, MP3, og en rekke andre formater fra enten CD/DVD-plater (originale og brente) samt fra USB-minnepenner eller ekstern harddisk. USB-pluggen er lagt til hanskrommet sammen med +5V til drift av ekstern harddisk som medfølger. En DAB-tuner fra JVC følger også med og Blaupunkt DAB-antenne er montert i frontruten. Spilleren bytter automatisk mellom DAB / FM radio ved behov og tilgjengelighet. DAB-tuner styres av hovedenheten og bytter automatisk fra FM til DAB-sending når tilgjengelig. Det er også Bluetooth-tilkobling på spilleren og via den kan du spille musikk trådløst (AD2P) eller ringe og motta mobilsamtaler. I tillegg har spilleren en rekke innganger for eksempelvis spillekonsoller, kamera, styring av iPods og annet. Tilkoblet ryggekamera i bakfanger. Original Opel CD-spiller/radio kan følge med.

 

En 7,5" JVC skjerm (KV-M705) er montert høyere opp i dashboardet. Denne viser videoer som spilles på hovedenheten, fil-tre for MP3-avspilling, bilde fra ryggekamera, osv.

 

Antennen på taket er oppgradet til en som tar imot både FM radiosignaler og GSM for mobil. Den er av type "haifinne" og er lakket i bilens farge (se bilder).

 

6-kanals forsterker i bagasjerommet (Infinity Reference 5761a). Driver et frontsett (mid og diskant) i dørene foran (Infinity Reference CS-6500) og toveis koaksialhøyttalere bak (Alpine Type-S). 12" sub i bagasjerommet i proff kasse. Forsterkeren er bygget ned i hjulbrønnen i bagasjerommet slik at sub-kassen er det eneste som tar opp plass bak.

 

Under håndbrekket finnes en bassremote koblet til forsterkeren. Med denne kan du justere opp/ned mengden bass fra sub-en. Selve kontrollboksen er skjult bak sort skinn under håndbrekket, kun justeringsknotten stikker diskret fram.

 

* Ryggesensorer skjult i sort felt i bakfanger, bak orignal Opel dekorstripe. Varsler avstand med pip fra høyttaler skjult i midtkonsoll. Aktiveres automatisk når bilen settes i revers.

 

* Etter hærverksskade samme natten som jeg kom hjem med bilen i '05 ble frontrute og høyre siderute byttet. Samtidig ble passasjerdøren, takstolpe hele veien fra A-stolpe til C-stolpe samt panser lakket på ny.

Etter en skade som oppsto mens Automobilkompaniet eide bilen ble høyre bakskjerm, lister på høyre side samt bakfanger lakket om. Klarlakken flasset av i 2006 og jeg fikk dekket ny lakking fra verkstedet som gjorde jobben.

Vinteren 2006 ble jeg torpedert av en kar på scootermoped som var på seiltur på isen og forsikringen hans dekket retting og lakkering av bakfanger (igjen) og venstre skjerm. I tillegg er naturligvis alt av styling lakket ved montering sommeren 07 og våren 2010.

For å lage plass til 20" hjul ble begge hjulbuer foran modifisert og lakket sommeren 09. Hjulbuer bak er også modifisert men lakkering var ikke nødvendig. Alle hjulbuene ble renset og tektylert i forbindelse med ombyggingen. Ombyggingen er kostbar og tidkrevende og såvidt jeg vet er dette eneste Astra Coupè i Norge med 20" hjul. Det finnes noen få steinsprang, en mindre bulk i passasjerdøren (se bilder) og noe ujevnheter på taket, men til å være en 10 år gammel bruksbil er den i meget meget bra stand.

 

* Clutch, slavesylinder og svinghjul ble byttet nov 2006. Samtidig ble gasspjeldhuset byttet da bilen iblant gikk ujevnt på tomgang. Ytre endeledd ble byttet høsten 2005 på begge sider. Nytt originalt Opel vedlikeholdsfritt batteri montert på garanti i 2008. Ny EGR-ventil og ny styreenhet til motoren i juni 08. Registerrem, veivhjul og vannpumpe byttet 3. april 08. Utenom dette har jeg ikke hatt noen tekniske problemer og ingenting annet har vært nødvendig utenom ordinær service og vedlikehold som har vært utført hver gang bilen viser "insp" på displayet. Merk også at mesteparten av det overnevnte er slitedeler og bilen har i så måte vist seg å være ekstremt driftssikker.

 

* Naturligvis ingen feil på siste EU-kontroll (utført 19. april 2010).

 

* Siste service utført hos autorisert Opel-forhandler, Bil i Nord avd. Opel i Tromsø, den 19. april 2010.

 

* Bilen ble finansiert av Elcon finans men lånet er nedbetalt og det er ikke heftelser på bilen, sjekk gjerne selv, trykk på "sjekk heftelser" i menyen til høyre.

 

* Forsikring er billig, til tross for at bilen er spesiell! Hos Gjensidige betaler jeg ca 5000,- / året med 60% bonus og full kasko.

 

 

 

 

Bilen har et meget spesiellt utseende som drar mye oppmerksomhet. Den er tatt meget godt tatt vare på og påkostet over 213.000,- kroner! Det inkluderer bare det jeg fant kvitteringer på, sannsynligvis har jeg brukt over 230.000,- utenom bensin og forsikring, men inkludert servicer og vedlikehold. En perm med kvitteringer og annen dokumentasjon følger med. Det er med tungt hjerte jeg selger denne videre til en entusiastisk ny eier. Les også om bilen i denne tråden på bilforumet: http://www.bilforumet.no/astra/158987-2000-opel-astra-bertone-coupe-masse-bilder.html

 

Pratmakere og prøvekjørere kan ringe på en annen bil. Er du seriøs ser jeg fram til å høre fra deg. Innbytte er neppe interessant med mindre du eier en Porsche 964 C4, men er åpen for gunstige forslag. Kan være vanskelig å nå på tlf før klokken 15:00, men du kan sende sms/mail når som helst. Kom gjerne med bud også, det verste du kan få er et nei.

 

Se også annonsen hos finn: Opel Astra Coupè, spesiell bil! 2000, 142 000 km., kr. 149.000,-

 

Så, bilder!

 

48_-158536559.jpg48_1769271257.jpg

 

48_-1261906313.jpg48_601283972.jpg

 

48_-1099571127.jpg48_-1821318722.jpg

 

48_-1793728103.jpg48_-1636177776.jpg

 

48_-1913396810.jpg48_-840311898.jpg

 

48_1906432252.jpg48_-1709057925.jpg

 

48_935913697.jpg48_-571548853.jpg

 

48_-1002642181.jpg48_5498714.jpg

 

48_1592058536.jpg48_456712445.jpg

 

48_-1144787293.jpg48_-2055936941.jpg

 

48_716431110.jpg48_595056692.jpg

 

48_1557915257.jpg48_-965679695.jpg

 

48_1194123465.jpg48_909107191.jpg

 

48_-2134645629.jpg48_104457758.jpg

 

48_2042095153.jpg48_-934421230.jpg

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen selges i løpet av neste uke. En forhandler har sagt seg villig til å ta den i innbytte, men til en pris som er noe under 149'. Derfor kan jeg selge denne GUNSTIG om noen handler raskt. Hvis en eventuell ny eier befinner seg mellom Tromsø og Ålesund eller steder i nærheten så kan bilen leveres "på døra", gratis.

 

Løp og kjøp!

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår