Gå til innhold

Audi cabrio 1998 Musikkanlegg!

Ranger emnet


saerdna91

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ny på forumet og visste ikke hvilken katogori jeg burde legge denne tråden i, så jeg la den i generelt!

 

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer/tips til et musikk-anlegg til min Audi carbiolet 1998 modell!

 

Jeg har kjøpt cd/mp3 spiller til anlegget som står i stil til interiøret, så denne vil jeg beholde! Det er en helt ny kenwood spiller med 2 utganger til rundt 1000-1500 kr.

Det jeg mangler er og bytte ut 4 orginal høytalerene med 4 nye!

 

Det jeg trenger hjelp med er tips til bra høytalere, merker?, watt?, trenger jeg forsterker?, har noen gjort dette før? hva slags kabler burde jeg kjøpe? osv.

 

Mine krav er:

 

- 4 høytalere som er "stil-rene"!

- De skal være helt runde i formen som orginalhøytalerene

- De skal være samme størrelse (alt skal se orginalt ut)

- De skal ha en REN og sterk lyd med "litt" bass

- Jeg skal IKKE ha basskasse!

- Masse diskant og minimum "DONKE" bass

 

 

 

Som dere sikkert har skjønt, så vil jeg at alt skal se orginalt og pent ut, jeg har lagt utrolig mye penger i denne bilen i servicer, hel lakkering, felger, slitedeler osv så jeg har ingen problemer med å bruke litt penger på et kvalitets anlegg!

 

Det er samme høytalere som sitter i dashborda på Audi 80ene :)

 

Tusen takk for all hjelp ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er vel egentlig plass og størrelse. 4" foran og 5,25" bak er ikke det helt store. Jeg satte inn infinity foran og jbl bak. Satset egentlig på det dyreste/beste jeg fant på bilradiospes.no. Kjørte på en forsterker for bedre lyd. Selv savnet jeg bass. Husk også at lyden forsvinner mer når du tar av taket.

 

Har god erfaring med infinity når det gjelder ren lyd ihvertfall, så kan anbefalle det. Om du trenger forsterker kan du finne ut etterhvert også, prøve på spilleren og se om du er fornøyd med det. Eller så går det ann å sette inn etterhvert.

(det finnes også bass til å ha i skiboks "tunnelen" hvis du trenger å fylle ut med det, som da ikke tar plass fra den lille bagasjen du har)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er vel egentlig plass og størrelse. 4" foran og 5,25" bak er ikke det helt store. Jeg satte inn infinity foran og jbl bak. Satset egentlig på det dyreste/beste jeg fant på bilradiospes.no. Kjørte på en forsterker for bedre lyd. Selv savnet jeg bass. Husk også at lyden forsvinner mer når du tar av taket.

 

Har god erfaring med infinity når det gjelder ren lyd ihvertfall, så kan anbefalle det. Om du trenger forsterker kan du finne ut etterhvert også, prøve på spilleren og se om du er fornøyd med det. Eller så går det ann å sette inn etterhvert.

(det finnes også bass til å ha i skiboks "tunnelen" hvis du trenger å fylle ut med det, som da ikke tar plass fra den lille bagasjen du har)

 

Jeg er enig i det som sies her angående størrelse. Du vil nok slite med å få noe ordentlig trykk i de høyttalerene uansett. Nå hører det med til historien at originalhøyttalerene i disse bilene låter noe helt forferdelig. Hører heller på veistøyen, som også er håpløs i disse bilene, enn å høre på stereoanlegget ;)

 

Du vil nok få klar lyd, men du vil definitivt merke et savn etter tydelig midbass fremme i bilen. En sub vil nok selvsagt lette litt på dette, men du står fortsatt i fare for å havne opp med et system som spiller pent og høyt i det øverste frekvensområdet og med dyp bass.

 

Jeg sliter med det motsatte i min bil, der jeg har nok midbass og diskant, men ikke nok mellomtone i form av ren lyd.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår