Gå til innhold

bygge bass i stasjonsvogn

Ranger emnet


rotax89

Anbefalte innlegg

hei!

 

har en audi a4 2005 1,8tq stv.

og nå skal jeg altså til å fylle opp med bass =)

skriver her inne for jeg har egentlig ikke no peiling på det.

 

har tenkt å bruke kansje 20-25 lapper på det.

så jeg lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg skal gjøre det, hvilke komponenter jeg burde bruke osv.

takknemmlig for alt av tips :-)

 

har vurdert 2x kicker L7 12", noen som har gode erfaringer med disse?

Endret av rotax89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

har en audi a4 2005 1,8tq stv.

og nå skal jeg altså til å fylle opp med bass =)

skriver her inne for jeg har egentlig ikke no peiling på det.

 

har tenkt å bruke kansje 20-25 lapper på det.

så jeg lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg skal gjøre det, hvilke komponenter jeg burde bruke osv.

takknemmlig for alt av tips :-)

 

har vurdert 2x kicker L7 12", noen som har gode erfaringer med disse?

 

Wow! 20-25 k skaffer deg mer bass enn du trenger ;)

 

Men er det kun bass du er ute etter innen det budsjettet?

Er det ikke snakk om fullstendig stereo her? Tenker typ spiller, kabler, frontsett med tilhørende forsterker, subber i kasse og forsterker til dem?

 

Jeg har en gang før hørt 2 stk JL Audio 10W7 i en stasjonsvogn og det var mildt sagt imponerende :) Kan bare forestille meg 2 stk 12w7 om du insisterer på 12"...

 

 

Alt skal kjøpes nytt? =)

 

Sub - 2 sånne så er du jo kjapt oppe i 15000. Strengt tatt holder det med èn!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mest fokus på bass ja :)

er meget fornøyd med orginal anlegget i bilen, men d skal jo dunke skikkelig i en sånn bil ;)

så jeg tengte å bruke rund 20 lapper på bass ja.

men innen d må jeg jo ha basser, forsterkere til dem, kasse og kabler å d som trengs :)

 

måå ikke være 12" nei, men er lixom den størrelsen jeg har fått best inntrykk av. men er åpen for alt av forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mest fokus på bass ja :)

er meget fornøyd med orginal anlegget i bilen, men d skal jo dunke skikkelig i en sånn bil ;)

så jeg tengte å bruke rund 20 lapper på bass ja.

men innen d må jeg jo ha basser, forsterkere til dem, kasse og kabler å d som trengs :)

 

måå ikke være 12" nei, men er lixom den størrelsen jeg har fått best inntrykk av. men er åpen for alt av forslag :)

 

OK.

Uavhengig av hvor fornøyd du er med lyden i originalhøyttalerene kan jeg gå så langt som å GARANTERE at det ikke vil være tilstrekkelig med originalhøyttalere på spilleren om du slenger bass til 20 000 i bilen din. G-A-R-A-N-T-E-R-T!

 

Jeg hadde 2x12 Pioneer W121-SPL elementer, og selv med et rimelig ettermontert frontsett koblet på en 4-kanals alpineforsterker var det ikke i nærheten av nok til å henge med bassen.

 

For å fylle bilen med bass trenger du heller ikke å bruke 25 000 da... Det holder nok med rundt 10-15 000 for å få et heftig resultat i bilen.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, får vertfall starte med bassen tror jeg og ta d derifra :)

hadde egentlig tengt å prøve å unngå å demontere dørdeksler osv for å bytte høytalere, spessielt med tanke på at jeg egentli ikke har no serlig peiling på noe av det.

 

vet noen hvor mye d ville koste å få "proffesjonelle" til å innstalere resten da? viss jeg skulle gå for å oppgradere det eksisterende anlegget i tilegg til bassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, får vertfall starte med bassen tror jeg og ta d derifra :)

hadde egentlig tengt å prøve å unngå å demontere dørdeksler osv for å bytte høytalere, spessielt med tanke på at jeg egentli ikke har no serlig peiling på noe av det.

 

vet noen hvor mye d ville koste å få "proffesjonelle" til å innstalere resten da? viss jeg skulle gå for å oppgradere det eksisterende anlegget i tilegg til bassen.

 

Hehe... lol..

 

 

Altså, å ta av dørtrekkene og montere høyttalere er temmelig enkelt. Om du anser deg selv som kyndig til å montere sub i bilen burde du kunne ta av dørtrekkene og sette i høyttalere der det tidligere stod høyttalere. Det er ikke rakettkirurgi.

Aner ikke hva din lokale leverandør tar for å montere høyttalere, men det tar fort noen timer om de skal strekke kabler og greier for deg.

 

Noe sier meg at du er redd for å rulle opp ermene her, ikke vær redd for det :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er aboslutt ikke redd for å rulle opp armene, bare en masse dårlige erfaringer ;) dette er den første bilen jeg har hatt som er nyere enn 1990 så vil liksom ikke klusse til noe :P

 

Nei det skjønner jeg jo, men om du har tenkt å investere i stereo så er det kun latskap som hindrer deg i å gjøre det ordentlig. Det er opp til deg: Enten gjør du som jeg anbefaler nå, eller så angrer du og gjør det senere ;)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår