Hole Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Har ett litt snodig problem med kjølevannstempen, når jeg kjører normalt (50 eller 80, spiller ingen rolle) så blir tempem over 90. Legger seg på 100-110 grader. Hvis jeg gasser på litt så synker den ganske fort igjen ned på 90. Skulle tro at ved normal kjøring i over 80 kmt at den skulle kjøle nok, men det gjør den altså ikke, turtallet må opp og først da synker tempen. Har byttet følere i blokka og vannpumpa skal være byttet for ca. ett år siden. Kan det være termostaten? Eller trenger den rett å slett mer trutall får å få ordentlig sirkulasjon på vannet? Hjelp mottas med takk. Klaus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Blir radiatorslangene skikkelig varme da? Dette kan jo være flere ting, dårlig vannpumpe igjen(er disse av plast på golf?),luft i kjølesystemet, tett radiator, eller andre ting som hindrer luftstrømmen gjennom radiator(tett grill, ekstralys osv). Det skal ikke være nødvendig å ha veldig høyt turtall for å få sirkulasjon nei. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 (endret) Blir radiatorslangene skikkelig varme da? Dette kan jo være flere ting, dårlig vannpumpe igjen(er disse av plast på golf?),luft i kjølesystemet, tett radiator, eller andre ting som hindrer luftstrømmen gjennom radiator(tett grill, ekstralys osv). Det skal ikke være nødvendig å ha veldig høyt turtall for å få sirkulasjon nei. Glemte å nevne at det er en '93 VR6. Jada, alt funker tilsynelatende. Vannpumpe og radiator skal være byttet for 1-2 år siden. Han jeg kjøpte bilen med hadde fått det sjekket på Møller, og de målte temp på vannet og sa at det var som det skulle og at det var instrumentet som viste for mye. Har også byttet sensorene som står i blokka. Men som jeg skrev, så faller temperaturen umiddelbart når jeg kjører den litt hardt. Endret Juni 17, 2010 av Hole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivertt Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Si ifra om du finner ut noe, tempen min er også helt ute å kjøre, blir bare varm på tomgang:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Mulig jeg har løsning på problemet nå, har kjøpt radiatorrens og ny frostveske. Skal flushe systemet og sette på ny termostat, håper problemet forsvinner da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivertt Skrevet Juni 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 Har tenkt på det men aldri fått tid.. si ifra om det funker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg