Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja det stemmer. Idiot som jeg har vært, så har jeg klart å fylle bensin på en diesel-Mondeo 1999-modell stasjonsvogn.

Fylte ca. 25liter og har kjørt 2km med den. Tenkte å tappe den for bensin og fylle opp med diesel. Har fått tips fra et verksted om at så lenge det er under 10liter bensin igjen på tanken, og at jeg fyller opp med diesel så bør det gå bra. Jeg må vel også bytte dieselfilteret, som vistnok skal gå i oppløsning av bensin.

 

Har skaffet meg en slange jeg tenkte å bruke som hevert, og prøver å få denne ned i tanken. Problemet er at det kjennes ut som den stopper i bunn av tanken, men når jeg blåser ned i slangen hører jeg at den ikke har truffet bensinen.

 

Noen som har forslag til hvordan jeg kan tappe ut det resterende i tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste er vel å ta ut baksetet og suge opp resterende bensin fra tanken via lokket under setet. Der vil du også se pumpa og tankgiveren ++.

 

har denne det da? ikke alle biler pumpa ligger lett tilgjengelig...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og råd, folkens!

 

Det ble en litt annen vri. Jeg fylte opp med 35liter diesel og bilen startet fint. Så nå har jeg en herlig blanding med diesel og 20liter bensin. Jeg er naturligvis bekymret for at det nå skal brenne litt vel godt i motoren. Jeg fikk et tips om at jeg kanskje burde fylle på litt totaktsolje i tillegg. Er det noe i dette, og i så fall hvor mye bør jeg fylle på?

 

Jeg skal også kjøre 15 mil nå på søndag. Noen spesielle hensyn jeg burde ta? At f.eks. motoren kan bli for varm eller lignende, og hvordan kan jeg best unngå slike problemer?

 

Også burde jeg vel skifte dieselfilter. Er dette noe jeg kan gjøre selv? (er lite bil-kyndig) Og bør jeg vente til jeg har kjørt tanken tom for denne bensin/diesel-blandingen før jeg skifter dette filteret?

Endret av 4erlik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår