Gå til innhold

"Felghjelp!" / "Felgvalg"

Ranger emnet


Olegre

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet opp mot et lite problem. Jeg har en Golf 1 Cab Karman, 1991 sølv. (Se bilde)

Her om dagen tenkte jeg at jeg skulle være litt snill og låne bort min lille rose til en god venn.

Noe som kanskje var dumt, men sånn er livet. Han klarte hvertfall å kantkjøre felgen på venstre side av bilen. Noe som er litt dumt i å med at jeg har de så kalte "Snowflake" felgene, og som jeg har hørt av forrige eier at de jeg har på bilen var de siste felgene som ble solgt til Norge. (Er usikker) Poenget er at jeg ikke får tak på disse felgene igjen. Derfor har vennen min og jeg kommet frem til at vi må kjøpe nye felger, og i den sammenheng trenger jeg litt hjelp angående felgvalg.

Jeg ser etter felger som har: 14", 35 innpress og koster rundt 4000,- og som selvfølgelig passer bilen.

 

Jeg legger ved et par bilder av bilen og felgen:

 

4703156325

 

4703156343

 

4703156329

 

Har litt problemer med å laste de opp så her en link

 

Takker for alle svar :D

Golf 1 Cab. 1,8 1991 (sommer)

Golf 4 1,6 2001 (vinter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Noe som er litt dumt i å med at jeg har de så kalte "Snowflake" felgene, og som jeg har hørt av forrige eier at de jeg har på bilen var de siste felgene som ble solgt til Norge. (Er usikker) Poenget er at jeg ikke får tak på disse felgene igjen....

 

Det er absolutt ikke vanskelig å få tak i, spesiellt ikke en felg.

Følger du litt med på Finn eller stikker på huggertur så dukker det opp noe. Det enkleste er å sjekke på Vw-audi klubbens kjøp og salg sider eller få ett medlem til å legge ut ønskes kjøpt.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå opp en tomme, og få noe som ikke er like vanlig som Snowflakes?

 

Har disse til salgs:

IMG_6010.jpg

 

Disse er plassvennlige og tidsriktige til bilen din. Gå opp 1500,- kr til i pris, og de er dine:)

 

- Kule felger, men er nok litt over min prisklasse, jeg må jo da i tilegg bytte dekk. Noe som i mine dager blir litt dyrt..

Men takk for tilbudet.

 

Det er absolutt ikke vanskelig å få tak i, spesiellt ikke en felg.

Følger du litt med på Finn eller stikker på huggertur så dukker det opp noe. Det enkleste er å sjekke på Vw-audi klubbens kjøp og salg sider eller få ett medlem til å legge ut ønskes kjøpt.

 

Har vært en del på finn og sett en del på nettet, problemet er at de jeg har funnet ikke på langt nær er så pene som de jeg har. Jeg må da evt. kjøpe de pusse de og lakke de, og da er jeg så og si like langt som er jeg. Fordi jeg har 4 snowflake felger liggende som ikke er spesielt pene.

Men tipset om vwforumet skal jeg prøve meg på :)

Takk så lenge :D

Golf 1 Cab. 1,8 1991 (sommer)

Golf 4 1,6 2001 (vinter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil passe, men du får det motsatte av strekk og etter min smak kommer ikke dekket til å sitte pent på felgen. Dekksidene vil være "godt" utenfor felgkanten, og der er ikke pent med mindre du er bestefar på 89 år. Mer riktig dimensjon vil være 175/50-15.

 

Men hvis du skal ha større felger enn hva dine forrige var, og derfor må ha dekk, kan du likeså greit kjøpe mine først som sist:) 5000,- hvis du bestemmer deg fort!

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår