Gå til innhold

Hjelp til valg av xenon, A4!

Ranger emnet


Audi1,8 tq

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg har en svart matt 1.8Tq, 98' med små røde finsisher.

Nå skal jeg ha bi-xenon, men jeg kan ikke stort om det.

Det jeg lurer på er hvilken type xenon som

vil kle bilen best.

 

Jeg vil ikke ha noen "harry" xenon, har vurdert 4500k pga jeg er usikker på om 6000k er "styggblå" eller om den bare har litt blåskjær.

Hva tror du vil kle bilen best?

 

Har sjekket både streetdesign.no og Norskbildelesenter++, men de har alle så stort utvalg og lite info, så jeg står helt blankt...

Lyktene jeg har lyst på er sorte angleeyes, (eller link meg gjerne noen andre fete lykter med sort bakgrunn)

 

Takker for alle svar.:hide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000k har en veldig fin farge med et svakt blåskjær, vil anbefale denne! Syntes 8000k i evnt. grøftelys matcher denne bra.

Bilkabel.com selger høykvalitets xenonlys produsert på lisens fra Phillips http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&products_id=140&zenid=b0beee9811c02872adf53ef46079f082

Bruker ikke vvme-kittene i bilen lengre, syntes kvaliteten var lusen.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett fett!:eddie Tror jeg går for 6000k. lyst på bi xenon siden jeg synes det ser kulere ut med xenon i både fjærn/nærlys.

Enig med det med angle eyes, (Veldig bmw), men fant noen jeg tror kommer til å kle bilen godt. Har facelift lykter fra før, må ha noe nytt, og de skal ha svart bakgrunn.

Skal ha Xenon i tåkelys også.

 

tenkte på å kjøpe disse lyktene;

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=22393141&reference=1/223/931/41_-874583858.jpg&adheading=AUDI+A4+SORTE+ANGELEYES+INKL+SORTE+BAKLYKTER&adTypeId=69&areaId=4580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hva bi-xenon er eller? I de lyktene du linker til der passer ikke H4, så der får du ikke plass til no bi-xenon... Dessuten ser de ut som de lyktene jeg hadde før... Styr unna! Elendig kvalitet, med mindre du splitter glasset og limer sammen på nytt! Enig med SupRnova, vvme er knall :) Kjøp to sett med H7 derfra...

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Hvorfor skal du ha Bi-xenon? Har du H4 pærer eller?

På disse bilene er det vanligst med H7 pærer."

 

 

som sagt så kan jeg ikke stort om xenon og lykter, så hvis det er H7 som er vanlig så har jeg sikkert det.

Trenger i hvertfall hjelp til å finne noen FETE lykter, helst med sort bakgrunn, og mulighet for bi xenon.

 

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du er så opptatt av bi-xenon.

 

På bilen din har du en nærlys og en fjernlys pære, og da kjøper du xenon til hver av de i så fall. Så vidt jeg vet finnes det ikke lykter til B5 med bi-xenon oppsett (én pære som funker både for nær- og fjernlys).

 

4300k gir ett hvitt lys

6000k gir ett blåaktig lys

8000k blir bare harry da det er mere lilla

 

Vil du ha lykter med sort optikk så kjøper du facelift lykter og lakker dem svarte innvendig, og/eller kjøper sort film til dem.

 

Sånn blir det med mørk film (gamle bilen min):

http://i3.photobucket.com/albums/y70/al3x00/Bilen%20min/IMG_2364.jpg

 

Edit: Ikke kjøp de angel eyes lyktene du fant, jeg hadde de i starten. Men de dugger som bare faen og ringene slutter etterhvert å lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er helt klar over hva bi-xenon egentlig er.

Bi-xenon er betegnelsen på nær og fjærnlys i samme pære.

Derrimot de fleste A4'er bruker H7 pærer. Altså 1. for nærlys og 1. for fjærnlys. Dette betyr at hvis du vil ha xenon i begge må du ha 2.stk xenonkit. Vill som sagt anbefale deg lykter fra Depo. MEGET bra kvalitet :) Lik orginale facelift lykter.

Her kan du bestille sorte facelift lykter.

http://www.carparts-online.de/shop/Teile-fuer-Audi/Audi-A4/Tuningteile-fuer-Audi-A4/Audi-A4-SCHWARZE-FACELIFT-DE-Klarglas-Scheinwerfer::5810.html?XTCsid=2f8a14d916c5091a7d8674fc59914f12

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.

Jeg har en svart matt 1.8Tq, 98' med små røde finsisher.

Nå skal jeg ha bi-xenon, men jeg kan ikke stort om det.

Det jeg lurer på er hvilken type xenon som

vil kle bilen best.

 

Jeg vil ikke ha noen "harry" xenon, har vurdert 4500k pga jeg er usikker på om 6000k er "styggblå" eller om den bare har litt blåskjær.

Hva tror du vil kle bilen best?

 

Har sjekket både streetdesign.no og Norskbildelesenter++, men de har alle så stort utvalg og lite info, så jeg står helt blankt...

Lyktene jeg har lyst på er sorte angleeyes, (eller link meg gjerne noen andre fete lykter med sort bakgrunn)

 

Takker for alle svar.:hide

 

 

Her har du kvalitets angeleyes lykter fra Sonar med sort bakgrund til 2000kr hos bsbildeler.no PS: det står H1 pærer i disse.

 

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DLAUK04J&vg=9143&vgpath=Varekategorier/499/955/9140/9143

 

Varenr: DLAUK04J

Hovedlykter Audi A4 95-98 Black + Indicators/Angeleyes

DeLight

 

imagine.aspx?i=DLAUK04J.jpg&w=500

 

 

Har ikke hatt noen problemer med disse lyktene. Diodene i angel eyesa har holdt ut leeeengeeee og aldri kommet fukt inn. Jeg modifiserte på lokket bak for å få plass til xenon og det ble et stort hull der. Enda hullet er der har det ikke kommet fukt inn på lenge.:hailvw

Endret av Djj91

Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår