robroy Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 hei ska kjøpe meg nye felger Orginal er det ET 45 og jeg ska kjøpe ett par felger som har ET 38.. blir det lovelig å eventuelt noe annet jeg bør være oppmerksom på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 (endret) Er lov med 5 mm avik på innpress så du kan ligge mellom 40 og 50. Om du går over eller under dette så blir rulleomkretsen større eller mindre og da vil ikke speedometer viser riktig lenger om jeg ikke tar helt feil. Endret Juni 14, 2010 av opelduude Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 Er lov med 5 mm avik på innpress så du kan ligge mellom 40 og 50.Om du går over eller under dette så blir rulleomkretsen større eller mindre og da vil ikke speedometer viser riktig lenger om jeg ikke tar helt feil. Innpress og rulleomkretsen er 2 forskjellige ting. Rulleomkretsen skal ikkje være meir enn 5% ifra det originale Sporvidden skal ikkje auka eller minska meir enn ?? mm (eg trur det er 7,5mm pr side) ET 38 går 7mm lenger ut enn ET 45 (viss felgbredden er lik) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robroy Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 men blir det lovelig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg