Harmony Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Bare lurte på om det finnes noen grei måte å sjekke om jeg har startsperre på bilen. Ryddet litt i papirer i dag og kom blandt annet over forsikringspapirene, der jeg ser at jeg av en eller annen grunn har opplyst om at jeg har startsperre. Men når jeg tenker meg om, så vet jeg jo ikke om jeg faktisk har det. Mulig det stod i annonsen, når jeg kjøpte bilen. Gjelder en 80 med 2,3NG motor som var ny i USA, 1991 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Så sant det ikke er ettermontert ifm alarm e.l. så har du nok ikke startsperre. På den annen side så er startsperre bare tullegreier. Kan fortsatt startes om den trilles i gang eller starter den med f.eks et skrujern direkte på starteren. De som stjeler biler er ikke idioter ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harmony Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Usj, får vel ta en telefon til IF da, hvis det skulle skje noe får jeg vel forkortet erstatningen pga feilaktig opplysning. De skal vel ha noen ekstra hundrelapper i året nå da, fordi jeg ikke har startsperre. Angående trillstart, så kommer ikke tyeven langt siden det er automat, men de er vel kreative nok til å få til noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Så sant det ikke er ettermontert ifm alarm e.l. så har du nok ikke startsperre.På den annen side så er startsperre bare tullegreier. Kan fortsatt startes om den trilles i gang eller starter den med f.eks et skrujern direkte på starteren. De som stjeler biler er ikke idioter ;) Så lenge man snakker om en-krets startsperre lik de man finner på ettermonterte alarmer, så stemmer det du sier. Men original startsperre er ikke på langt nær like lett å koble seg forbi. Sånn generelt er startsperrenøkler mer klumpete enn nøkler uten startsperre, så man ser lett forskjell i de fleste tilfeller. Jeg tviler på at du har startsperre på din bil, og vil du finne det ut så kan du få filt en nøkkel på jernia. Funker den fint, så har du ikke startsperre. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg