oyvind87 Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 (endret) Har kneppe/knekkelyder fra forstillingen. Merkes både når jeg står i ro, og når jeg kjører sakte i 1. gir og vrir på rattet. Små knepp hele tiden. Merkes best når jeg vrir rattet mot høyre, men også motsatt vei. Merkes aldri i fart over 5-15 kmt/t. Hadde bilen inne for skifte av venstre indre styreledd, da dette visstnok var filleslitt. De byttet også høyre endeledd. Deretter den nødvendige hjulstillingskontrollen. Kneppingen var borte etter verkstedbesøket. Men dette varte bare de første 100 km, nå er kneppingen tilbake igjen. Har verkstedet gjort en dårlig jobb her også, eller skyldes kneppingen noe annet. Merkelig at det forsvant i 100 km bare.. Endret Juni 12, 2010 av oyvind87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 kanskje en ide å få med hva slags bil det er.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Mulig det, men da får jeg vanligvis bare kommentarer om at det er et drittmerke, og ingen relevante svar... Er en Audi A3.. 99 mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 audi! dritt merke! jeg har hvertfall ingen relevante svar å komme med:-) seriøst, sikker på at det ikke kommer fra kassa di? er det knepping som i slitt drivarm lyd eller anderledes? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 (endret) Hehe, der kom den ja :) Girkassen? Jeg kan vel såvidt kjenne det på rattet, med mindre det er innbilt.. Slitt drivledd har jeg opplevd før på en Golf, da var det kraftigere bankelyder, som gjerne hørtes spesielt i rundkjøringer.. Men dette drivleddet var farlig slitt. Det som er rart er at kneppingen forsvant de første 100 km etter styrestagbyttet og hjulstillingskontroll med justering. Så jeg trodde det var styrestaget som hadde laget kneppingen. En annen ting er at kneppingen tones ned i stor grad om jeg skifter over til vinterhjula, som har høyere profil og mykere dekk. Endret Juni 12, 2010 av oyvind87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Det er jo VAG.......:) Fjærbeinslager? Disse ble avlastet når bilen var på verkstedet, og da kan lyden bli borte en stund. Vanskelig å svare uten å høre lyden Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Jaok! Nei, jeg får vell ta en tur på Møller da. Kvitte meg med feriepengene i år og. Ett spørsmål dog; kan et slitt styrestag (indre styreledd) forårsake kraftige kneppelyder som nevnt? Eller er det vanligvis ikke mulig å høre symptomer på slakk i styrestag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Kan det være en drivknute som synger på siste verset? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Slakk i styrestag vil normalt høres best som klakking på ujevn vei ved kjøring rett frem Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Okai. Takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg