crustyisme Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Heisann, har nett handlet meg en 03 mod navara, men når eg kjører virbrerer den litt rett under der eg har føtna på pedalene, er mest i høyre svinger med litt pådrag. Hva kan dette være? Og servicer og slikt, hva blir gjort på disse servicene? Takk for svar =) Siter Street Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John A Eriksen Skrevet September 20, 2010 Rapporter Share Skrevet September 20, 2010 Hei. Har samme modell med de samme vibrasjoner. Ved nøye undersøkelse viser det seg at det skyldes sliten splain på mellomaksel til forhjulsdrift. Denne er forsynt med en fettnippel som sannsynligvis ikke er smurt siden bilen var ny. Ny aksel koster ca kr 10000.00, men ved hendvendelse til bilhugger fåes den for ca kr 1500.00.Aksel helt opp til 2005 modell passer. Denne er også moodifisert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crustyisme Skrevet September 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2010 Takk for svar, men har sett under hele bilen, og finner ingen nippel. Hvor var den på din? ikke på noen aksling iallefall :/ Siter Street Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John A Eriksen Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Hei. Den sitter på den sylindren som splein går inn i midt på sylinderen og på den som går inn i drevet for forhjulsdriften. På 2005 modellen er greasenipplen flyttet helt fra i forkant sannsynligvis for at hele splein skal bli smurt. Hvis du ser på akslen som går inn i sylinderen så er denne forsynt med en gummimuffe. På min bil var denne helt sprø og virket ikke etter hensikten som er å hindre at saltsprut om vinteren og annet skal komme inn. Sjekk igjen og jeg er sikker på at du finner den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg