Audude Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Morn.. Jeg har noen blankslipte/polerte alu. felger og sliter med salt flekker og diverse dritt fra vinteren. Etter vask så ser man klart små hvite/grålige flekker rundt på hele felgen. Har prøvd med avfettning og en eller "Alltid" Felgrens som sto i hylla hjemme, men det hjalp ingenting. Noen som har noe erfaring med fjerning av dette på alu. felger? Isåfall hvilke produkter ble brukt? resultat? Mvh. Audun => Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Du må nok pusse av klarlakken og lakke på nytt :/ Skjedde med mine Momo felger men de var såpas ny at eg reklamerte på de og fikk 4 splett nye felger :) TIl tross for at de gamle var litt kantkjørte XD Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Prøv med autosol? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audude Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 trodde de bare var polerte til det skein. dette her er på lastebil vel og merke, så ikke faen om jeg pusser og lakker på nytt;P trodde ikke det var lakkert uansett. Men må vel finnes noe middel som klarer å fjerne det mest mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audude Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 (endret) Prøv med autosol? Nei, har ikke det. Har lest litt å hørt at Autoglym og Sonax felgrens skal være gode saker. Endret Juni 9, 2010 av Audude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Prøvde med autosol på mine. Ble bedre men gikk ikke vekk. Polerte kanter er sm regel klarlakk på for beskyttelse slik at de ikke korroderer. Og når de får steinsprut på seg så trenger det igjennom og skader kanten med misfarging :( Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven92 Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 (endret) Morn.. Jeg har noen blankslipte/polerte alu. felger og sliter med salt flekker og diverse dritt fra vinteren. Etter vask så ser man klart små hvite/grålige flekker rundt på hele felgen. Har prøvd med avfettning og en eller "Alltid" Felgrens som sto i hylla hjemme, men det hjalp ingenting. Noen som har noe erfaring med fjerning av dette på alu. felger? Isåfall hvilke produkter ble brukt? resultat? Mvh. Audun => Om du hadde fått ut et bilde hadde det vært kanon :) Men P21s felgrens er helt rå på det meste av dritt. Spray på og la den henge på felgen i 15-20 min. Kan kjøpes her: http://autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=32&idkategori=6&kat_name=Felg%20og%20Dekk&prod_name=P21S%20Power%20Gel%20Felgvask&startrow= Men bilde hadde hjulpet mye. Endret Juni 9, 2010 av Sven92 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audude Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 (endret) Prøver meg på noen bilder her.. skal vi se.. Det er disse gråhvite flekkene jeg gjerne vil ha bort, og få litt mer glans i felgen. Ja, det er riper og skjører, men det er som sagt på en lastebil og det er ikke til å unngå når man kjører på grusveier av og til. Det er de flekkene som irriterer meg mest, og vil gjerne fått fjerna dritten og fått noe av shine'n tilbake ;) argh. kommer ingen link. geez. Endret Juni 10, 2010 av Audude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Ser ut som steinsprut ja :) Men prøv med autosol du og se om du får det vekk :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audude Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Noe av det er nok steinsprut, men jeg kan aldri tro at alt er steinsprut i.o.m at det kjennes ikke hvis jeg lar fingeren gli over områdene. Det går i ett med felgen. Men jeg får reise ut å leite etter autosol og prøve litt med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Er bare mikroskopiske hull i klarlakken som skal til for at metallet reagerermot fukten :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audude Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 hmm.. okey. =) får prøve meg med autosolen da. litt snodig, for jeg overtok ei tralle som ble kjøpt og hentet fra oslo og til vestlandet i rundt februar tror jeg, da som frosten og saltet på veiene var på sitt verste, og jeg tror ikke den ble spylt/vaska ordentlig før jeg begynte å bruke den for et par mnd siden. Det er de bakerste felgene der som er verst, med mye flekker og veldig lite glans. Tror du det kan være steinsprutskader der og? de har jo ikke rulla så veldig mange mila. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audude Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Har fått tak i autosol nå, og prøvde det såvidt på et lite område. Smørte på et tynt lag, venta noen minutt for så å pusse det av med ei bonefille/klut greier. La ikke merke til noe spesiell forskjell.. :/ Må dette stoffet her gnikkes og gnukkes noe forjævlig mye og hardt, for så å maskinpoleres av eller noe? Har aldri prøvd på dette her før, så noen tips hadde vært awesome :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Autosol skal gnikkes og gnukkes ja. Skal tas vekk med ein gang. autosol er beregna på aluminium. Sia du har klarlakk på felgene, ville eg ha brukt andre midler. Klarlakken på felgene dine er skada og blir nok ikkje bedre med pleie. Du kan få felgene blankere, mn da bør du bruke midler som er beregna på lakk. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audude Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Autosol skal gnikkes og gnukkes ja. Skal tas vekk med ein gang.autosol er beregna på aluminium. Sia du har klarlakk på felgene, ville eg ha brukt andre midler. Klarlakken på felgene dine er skada og blir nok ikkje bedre med pleie. Du kan få felgene blankere, mn da bør du bruke midler som er beregna på lakk. Ja okey. Vet du om noen midler som er bra til dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg