Gå til innhold

Noen som har klart å godkjenne mercedes E220 (w124) med brock hjul?


240kjerra

Anbefalte innlegg

okei, med disse brock felga så går det klart av for calipperen foran mot felgen, og det er ikke noe ting spacer her, men får vel ikke hele handa ned mellom felg eiken og calipperen. men avstand er det.

 

merkelig.. ble stoppa i kjøretøy kontroll en morgen mot jobben i forsvaret og der så de på felga også siktet de ovenfra og ned for å se om felga stakk mye utenfor skjermkanten og dom sa ingenting om det.

 

jeg syntes det høres utrolig ut at man må modifisere såpass mye med de AMG felga som du forteller om. Mens brock felga er bare noen få mm utenfor kanten framme, men valsing kan fikse det problemet, men da må skjermen lakkes opp igjen ettersom lakken vil sprekke når metallet blir strukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg mener ikke å være negativ, men realistisk. Kjenner flere som kjører med 8.5" foran og 10" bak av disse, og det går, relativt lett på S124, litt bry på W124.

En kompis av meg skal ha RH AA Topline 9-17" foran og 10" bak på sin S124.

 

Har og selv kjørt på 8.5-17 med 225/45R17, funket det, men ikke med senk, da måtte jeg nedpå 205/40 foran(masse senk), Nå kjører jeg på 225/40-18", ET35 uten store problemer på en relativt lav bil, med spacerkittet fra AMG foran og lett valsing, samt banka buer bak.

 

For å si det slik, greier du å få det godkjent, så vil jeg gjerne se dok du har brukt, og ikke minst kopi av vognkort, så andre kan få det godkjent også. Men jeg er rimelig sikker på at du ikke vil få det godkjent, iallefall ikke uten masse arbeid og penger under bordet.

okei, med disse brock felga så går det klart av for calipperen foran mot felgen, og det er ikke noe ting spacer her, men får vel ikke hele handa ned mellom felg eiken og calipperen. men avstand er det.

 

merkelig.. ble stoppa i kjøretøy kontroll en morgen mot jobben i forsvaret og der så de på felga også siktet de ovenfra og ned for å se om felga stakk mye utenfor skjermkanten og dom sa ingenting om det.

 

jeg syntes det høres utrolig ut at man må modifisere såpass mye med de AMG felga som du forteller om. Mens brock felga er bare noen få mm utenfor kanten framme, men valsing kan fikse det problemet, men da må skjermen lakkes opp igjen ettersom lakken vil sprekke når metallet blir strukket.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, skal prate med dom på BT en dag de er innom verkstedet for å godkjenne ombygging som vi utfører på lastebiler på jobben.

 

trur egentlig det er lettere å få godkjent mersjan siden den forrige bilen min, senket volvo 960turbo ble godkjent med hjul som faktisk stakk ut 2,3cm ut på hver side av skjermen framme.

 

På mersjan er bare snakk om noen mm foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen vil du få godkjent felger med innpress rundt 10, på en bil som skal ha 47mm innpress?

Man får vel godkjent ned mot ET30, men da er du nok i grenseland.

 

Greier bilen din testen med å kjøre opp på 10Cm høye klosser på diagonale hjul, full sving og da skal det være klaring(de sier alt fra 10mm til fingeren) hele veien.

 

Jeg mener original ET på 124 faktisk er på hele 49, enda værre altså.. Det står iallefall så i de listene jeg har sjekket.

 

Så lavere ET enn 35 tror jeg også blir et problem å få igjennom hos tilsynet.. Men at 35 burde gå med nevnte modifikasjoner ettersom det har vært gjort hos AMG fra før.

 

Jeg holder selv på med samme styret, og jeg tør ikke prøve å få godkjent mine 9,5" ET35 engang.. Tror neppe de går igjennom her iallfall, kanskje på en annen kant av landet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, sånn ja, nå forstod jeg hva du mente :) hjul lagrene ja.. hvilken bil passer de felga med det innpresset best til?

 

muligens lurer jeg på å gå for noen andre org mercedes hjul med annen innpress nå som du fortalte om hjul lagrene.

 

Takk for hjelpen :)

 

hvis du vurderer å selge brockfelgene er jeg svært interisert ;)

 

har nå amg replica felger 8,5x17 et30 med 10 mm spacere,

et13 har vært perfekt på min s124 :)

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår