unokr Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 hei :) jeg har da greid og kjøre i stykker motoren på min opel corsa b 1,4 liter. jeg lurer da på hvilken større motor som passer?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Det kommer jo an på om du er villig til å tilpasse noe, eller om det må være bolt on. En på forumet her har jo satt i 2,0 turbo fra Calibra i sin Corsa, men det krever jo litt modifisering. Mulig 1,6 fra Corsa World Cup kan passe, men det er det sikkert noen andre her inne som kan svare bedre på. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 X16XE som sitter i worldcup bilene burde du styre unna har jeg lest. mye feil med de. c18xe har jeg hørt skal være bra, sitter i astra sportive. 125hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unokr Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 takk :) fint med flere forslag hvis noen vet om en motor som passer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Jeg har tenkt å skaffe meg en corsa veldig snart, å putte i c20ne så montere turbo ettervært. får kjøpt turbokit til den motoren, for 15.000,- motoren skal vist tåle 0.7bar med orginal innmat. å da har du 170-180 hk Har ikke mye peiling men lest meg "klok" i div tråder rundt om på internett. bare så det er sagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelKlatt Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 X18XE1 mener eg har samme blokk som X14XE. Og burde da bare være å ta ut gammel motor og sette inn ny. Pluss hjerne og ledningsnett og sånt da. Siter 1999 Opel Corsa B CDX 1,4 16V. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikk3l Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 X16XE som sitter i worldcup bilene burde du styre unna har jeg lest. mye feil med de. Er det ikke c16xe som sitter i W-C? x16xe er vell med 105 h/k orginalt hvis jeg husker, mens c16xe har 109. Så å si samme motor vil jeg tru. Siter Forumtoiling e en egen rase datafolk! I mine poster motsier jeg meg selv, snakker i gåter og gjentar meg selv. Du er advart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 takk for rettelsen.. du har helt rett.. c16xe sitter i worldcup mens x16xe sitter i gsi.. Og det var c16xe jeg snakket om når jeg sa jeg hadde hørt mye negativt.. om det gjelder x16xe også vet jeg ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg