Gå til innhold

Tungstarta v70 tdi

Ranger emnet


sunflyer

Anbefalte innlegg

Jeg har en 98 v70 tdi som er veldig tungstarta. Sommer som på vinter. Kinner og kinner i evigheter helt til den starter med en stor blå sky eller at jeg må på med ladern pga lite strøm.

 

Hva annet enn batteri og plugger kan det være ? Fikk et tips om at tenningspunktet kan være feil pga sliten pumperem, men igjen så mente verkstedet at det var lite sannsynlig.

 

Hvordan bytter jeg eventuelt plugger selv på en sånn motor, kikka under dekslet, men ser ikke annet enn noen firkanta saker oppå plugene med metallrør til. Hvordan løsner jeg på alt dette ?

 

Takker for svar

hilsen amatør-wannabe-mekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg har en 98 v70 tdi som er veldig tungstarta. Sommer som på vinter. Kinner og kinner i evigheter helt til den starter med en stor blå sky eller at jeg må på med ladern pga lite strøm.

 

Hva annet enn batteri og plugger kan det være ? Fikk et tips om at tenningspunktet kan være feil pga sliten pumperem, men igjen så mente verkstedet at det var lite sannsynlig.

 

Hvordan bytter jeg eventuelt plugger selv på en sånn motor, kikka under dekslet, men ser ikke annet enn noen firkanta saker oppå plugene med metallrør til. Hvordan løsner jeg på alt dette ?

 

Takker for svar

hilsen amatør-wannabe-mekker

 

pumpereima skal justeres hver 15000km

jeg har en s70 tdi som var tungstarta... Dær var det starteren som virket svak.. Brukte 2 batteri for å få start..

Byttet starteren og da var den ok. Hvis den har gådd over 250000 km så kan det være den :)

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår