244volvo Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Jeg sliter litt med min 940 med FK motor. Jeg har satt på en ikke-resirk. dumpventil og dumplokk (som sitter på turbo der den originale satt. Dumpen sitter mellom intercooler og innsug. Når jeg gir litt gass og så tar inn clutchen så stopper motoren nesten alltid, med min erfaring så skyldes dette som regel vakumfeil, men jeg har gått over hele motoren flere ganger med startgass uten hell. Noen som har vært borti noe slikt tidligere? Mvh. Marius Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
testdriver Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Det er Lmm som kødder. Lmm registrer feil mengde luft og hjernen peiser på med bensin når du dumper ut i friluft, som gjør at motoren stopper. Den originale dumpen resirkulerer lufta tilbake til Lmm... Løsningen er å flytte Lmm over på trykksiden. Lmm må være etter dumpen. Altså intercooler-dump-Lmm-innsug. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Takk. I går så tok jeg ut skimsene som stod i dumpen sammen med fjæra, og da lagde den lyd, men det ble værre med motoren, da stoppet den oftere. Lambda lampa dukket også opp i displayet. Men så satt jeg inn skimsene igjen, og da lagde den fortsatt lyd. Men kan prøve å flytte Lmm´en da. Høres jo riktig ut det :) Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
testdriver Skrevet Juni 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 Jepp er bare å flytte den over. Det som er litt stress er at ledningene til Lmm også må skjøtes, er viktig at man gjør dette ordentlig slik at det blir holdbart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 Ja skal gjøre det på riktig måte. Må bare finne ut hvordan jeg skal sette dumpen og lmm´en. Muligens sette lmm der dumpen står nå, og dumpen RETT etter ic´en. Så dette kommer til å gjør at bilen går greit altså? Håper på det i værtfalll Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Takk for hjelpa. Fungerer bedre enn noen gang nå etter at jeg flytta over Lmm :) Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
testdriver Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 Godt å høre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.