Gå til innhold

Dør lås

Ranger emnet


CrazyLoff

Anbefalte innlegg

Da har jeg, som sikker mange andre passat eiere, fått problemer med dørlåsene. Funker en skjelnet gang og låse opp eller igjen sentrallåsen fra førerdøra. Funker og låse alle dørene bortsett fra førerdøra fra bagasjerommet og passasjer døra forran.

 

Regner da med att det er en liten bryter inni dørlåsen som er gåen (?) Noen som har prøvd og skiftet denne? Erfaringer?

 

MVH Gøran

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

bump!

Har noe av samme problemet.. Venstredøra vil ikke låses med sentrallåsen. Går an å låse opp de andre med nøkkelen fra førerdøra, men ikke på avstand. funker en gang iblant.

 

Du bør sjekke ledningene inni gummien som sitter mellom karosseriet og døra. Inni der er det ledninger til låsinga, og kan hende de er røket. Hvis de er det, kan en midleridig løsning være og bare dra ut kontakta, slik at strømmen går riktig.

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket ledningene i føringen.. Har hatt oppe døren og så den bryteren som folk prater om. Skal prøve og få bestilt lignende bryter og få byttet den.

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hm.. Nå har startsperra til bilen begynt og stoppe den når jeg prøver og starte :| Kan dette ha noen sammenheng med at startsperra kansje ikke får beskjed om att bilen er lås opp på rett vis pga dørlåsen?

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om det er vått under teppet på passasjersiden, der CCM-en ligger?

 

Jeg har hatt problem med en bryter i en av dørlåsene, men det hadde ikke andre konsekvenser enn at automatikken til innelysene ikke virket. (Dette var på en bakdør så jeg bare fjernet bryteren sånn at døra alltid oppfattes som lukket, det funker greit nok.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti samme problemet.

 

Først ble låsekassene skiftet... Dette hjalp i 2 dager, og var tydligvis ikke hele problemet.

 

Så ble styringsenhetene i begge framdørene skiftet og alt ble OK. Dette ble gjort på Møller og kostet rundt 8000 tror jeg, men siden jeg hadde garanti så slapp jeg å betale. Her bør man sikkert få ett annet verksted en Møller til å ta jobben... Sparer vel fort noen tusen :)

 

Kan jo hende det bare er låsekassen din og mikrobryteren som er gåen, og dette skal man vel klare å gjøre noe med, men er vel ikke å anbefale...

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår