Gå til innhold

danieljenssen: Golf 1

Ranger emnet


danieljenssen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Jeg har maken 323 FA4, bare med runde lys og andre baklamper. Hadde en donorbil på hånden med 1500 og fem gir, men den hadde firkanta lys og sorte, fæle plastfangere i tillegg at den virka altfor bra til å brukes som delebil. Hva slags Tempo har du? Jeg har en '80-81 Panter i kjellern med Safir-sylinder. :)

 

Hammerite sier du. Skal den overmales med annen lakk senere? Sjekk det gjerne opp men meg bekjent er det silikon i Hammerite og da er den like håpløs som Bengalac. Hint: http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri/178156-hammerite-silikon.html

 

Ellers ser dette spennendes ut. Du skal ikke plukke bilen helt ned da? Det er vel like mange tusen prosjekttråder som det er enere, men ekkoj sin er lærerik og fin synes jeg. For et null for en ener og for en ener for et null! :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har maken 323 FA4, bare med runde lys og andre baklamper. Hadde en donorbil på hånden med 1500 og fem gir, men den hadde firkanta lys og sorte, fæle plastfangere i tillegg at den virka altfor bra til å brukes som delebil. Hva slags Tempo har du? Jeg har en '80-81 Panter i kjellern med Safir-sylinder. :)

 

Hammerite sier du. Skal den overmales med annen lakk senere? Sjekk det gjerne opp men meg bekjent er det silikon i Hammerite og da er den like håpløs som Bengalac. Hint: http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri/178156-hammerite-silikon.html

 

Ellers ser dette spennendes ut. Du skal ikke plukke bilen helt ned da? Det er vel like mange tusen prosjekttråder som det er enere, men ekkoj sin er lærerik og fin synes jeg. For et null for en ener og for en ener for et null! :D

 

Har en Handy `56:)

Hammerite er vell egentli for understell, har bare lagt på for at det ikke skal ruste, har ikke mye midler å bruke før jeg får lønning.

 

går forferdelig tregt med dette, menn jeg jobber nesten hele tia.

Vw golf c `82

Vw golf cl `83

Vw passat cl `94

Vw Jetta syncro`90 -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
har da bestilt frontplate, kanal, hjulbue bak og framskjerm: )

 

Gratulere med fin førstebil :-)

 

Hvis du skal bygge om til Gti,er det en del ting du må huske på.

 

-Hvis du skal ha bilen på veien,må du søke hos Møller for godkjenning,dette koster 2500kr.

Så må den også godkjennes av biltilsynet,dette koster også litt.

 

-Nytter ikke bare med Gti motor.

Du trenger Tank med retur,Gti el. bensinpumpe,elnett,bremsekraftforsterker(GTI),bakaksling med stabstag og større tromler, Gti bremser fremme(ventilerte skiver+kalippere), stabstag fram, du trenger alt dette for at den skal bli godkjent !!

 

Det enkleste er å finne en rusten donorbil !!

Men dem begynner dessverre å bli skjelden.

Hadde en Gti for mange år siden,vanvittig artig bil.

Min rusta bort :-(

 

Håper at du ikke mista lysten nu !!

Men en ting er sikkert,får du den ferdig som Gti,vil den bare stige i verdi.

Disse bilene blir bare dyrere og dyrere.

 

Lykke til videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med fin førstebil :-)

 

Hvis du skal bygge om til Gti,er det en del ting du må huske på.

 

-Hvis du skal ha bilen på veien,må du søke hos Møller for godkjenning,dette koster 2500kr.

Så må den også godkjennes av biltilsynet,dette koster også litt.

 

-Nytter ikke bare med Gti motor.

Du trenger Tank med retur,Gti el. bensinpumpe,elnett,bremsekraftforsterker(GTI),bakaksling med stabstag og større tromler, Gti bremser fremme(ventilerte skiver+kalippere), stabstag fram, du trenger alt dette for at den skal bli godkjent !!

 

Det enkleste er å finne en rusten donorbil !!

Men dem begynner dessverre å bli skjelden.

Hadde en Gti for mange år siden,vanvittig artig bil.

Min rusta bort :-(

 

Håper at du ikke mista lysten nu !!

Men en ting er sikkert,får du den ferdig som Gti,vil den bare stige i verdi.

Disse bilene blir bare dyrere og dyrere.

 

Lykke til videre....

 

er nok ikke førstebil, hadde en `90 jetta syncro som jeg var så dum og solgte:(

 

dette du sier med gti bygging er jeg klar over, så dette blir ikke med det første, men er på leting etter alle de delene eller eventuelt hel GTI.

Vw golf c `82

Vw golf cl `83

Vw passat cl `94

Vw Jetta syncro`90 -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var igår på biltema og kjøpte primer, sandblåsingsutstyr, og noen fine guvlmatter, sort med rød kant. var også på 2 forskjellige huggere, men ingen mk1 å finne, men kjøpte di små lyktene framme fra golf 2, tenkte å bruke sokkelen, mine er ødelagt og jeg tror de fra mk2 passer. blir kansje også en til mk1, er beige i fargen, tror egentli den er i ganske god stand, men har ikke sett på den, er en 90 år gammel mann som eier den, så om han vil selge er usikkert. gammellæreren min er nabo med han så han skulle å ta en prat med han som eier bilen.

Vw golf c `82

Vw golf cl `83

Vw passat cl `94

Vw Jetta syncro`90 -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om ebay ??

Dette er en side der du finner det meste til din bil.

Både brukt og nytt.

Får feks billige coilover senk.Til 160euro og oppover....

 

Den tyske siden er egentlig best...men du burde skjønne noe tysk da.. ;-)

ebay.de eller den engeliske ebay.com eller ebay.uk.co

 

partsandretards har en del.Kan spørre han eiern,om han har noe brukt Gti ting.

 

Ellers så har du jo "værste" ,men vet ikke om de holder på ennå !!!

Dem kalla seg "die aller værste", bare å google....

 

lykke til videre...skal følge med dæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår