Gå til innhold

danieljenssen: Golf 1

Ranger emnet


danieljenssen

Anbefalte innlegg

hei, var igår og så på en golf 1, som skal hentes så snart som mulig. får bilen billig;) Noe rust i kanaler, og på førerdøren var det rustet hull oppe på døra. emblem fri grill, øyelokk, lilla tonig på sideruter bak (skal bort). føger også med GTI motor, usikker om det er 16v eller 8v, menn det finner jeg ut av til helgen, er ikke girkasse, og vet ikke om ledningsnette følger med, eieren var ikke hjemme når jeg var der, så dette finner jeg ut til helgen, mulig denne blir solgt. var noen ledninger i motorom som ikke var tilkoblet, men det eneste jeg fant på motoren som ikke var tilkoblet var oljeføleren. har stått en stund ute så finner sikkert mer ubuden rust

 

Planer jeg har er først å fremst å fjerne all rust, så er jeg usikker om jeg skal ha 90fangere eller RS fangere, "old-school" look tror jeg ikke det blir. Bytte lykter, både foran og bak, blinkers skal og skiftes til noe penere. Men dette tar tid pga. Student, og et Tempo-prosjekt, men Golfen blir nok prioritert framover.

 

DSC02299.jpg

 

DSC02300.jpg

 

DSC02298-1.jpg

Passaten bak, blir bruksbil så snart lappen er i boks.

Vw golf c `82

Vw golf cl `83

Vw passat cl `94

Vw Jetta syncro`90 -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

90-fangere og RS-fangere blir veldig feil på mk1.. 90-fangere går greit på mk2 siden de kom orginalt med det.

 

kan si at jeg har gått bort fra planene med 90 eller RS fangere, lest gjennom mange prosjekttråder her på forumet, å det blir nok originalfangerene som skal stå på.

Vw golf c `82

Vw golf cl `83

Vw passat cl `94

Vw Jetta syncro`90 -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering;

Bilen Blir Hentet så snart jeg kommer hjem til Steigen(som mest sansynlig blir torsdag), planen for helgen er da å komme under bilen og se hvor mye rust det er, tenkte og å ta av fangerne for å polere de med noe plastshiner, rusthullet på døren vil bli sparklet inntil videre, blir nok nye dører så snart sommerjobben er i gang. så hvis noen har, Ta Kontakt!

Vw golf c `82

Vw golf cl `83

Vw passat cl `94

Vw Jetta syncro`90 -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var bilen hentet, fikk start etter litt om og menn, forrige eier hadde koblet bensislangene feil. har tatt av Plasten på skjermene, på ene siden var det bra, menn på andre siden var hjulbuen og kanalen noe rustet, har også tatt ut bakseter og teppet bak, pusset ned det lille som var av rust, og begynt å lakke med hammerite eller noe sånt, ruststopper iværtfall. tatt av støtfanger forran, frontplata skal bytte, mye bulke og litt rust. plages noe med det elektriske, ingenting fungerer bortsett fra motor, menn forrige eier har rotet til ledningene etter at batteriklemmene ble byttet, skal prøve å finne ut mer. pusset litt smått med lakkrust og lakket over.

 

kommer mer i morgen, Nå er det natt!

Vw golf c `82

Vw golf cl `83

Vw passat cl `94

Vw Jetta syncro`90 -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer senere i dag, må få lagt de inn på dataen, har tatt av begge framskjermer, på førersiden skal skjermen byttes, men den andre er bra. Kanalen og hjulbuen bak på passasjerside skal skiftes. ellers er det ikke mye som må gjøres, skal lakke innerskjermene, har begynt, pusset ned øverst der forskjermene festes, der er det pusset og lakket.

Har foresten en skaffet førerdør.

Planene er først å fremst å få bilen fri for rust, og få den godkjent med GTI motor. hvis noen har kasse, ledningsnett så ta kontakt!

Vw golf c `82

Vw golf cl `83

Vw passat cl `94

Vw Jetta syncro`90 -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg skiftet ut noen kabelsko som var moden til skifting, batteriklemme, og bensinfilter. Den gamle batteriklemma som forrige eier hadde satt på hadde løsnet å kommet borti pansret. flaks at ingenting ble ødelagt. så kjørte jeg bilen 1,5mil for å ta den til fadern, stoppet 4-5 ganger, menn så skiftet jeg bensinfilter og da ble det bra. skulle egentli gjort ren tanken for filteret var heeelt svart! kan jo også være gammelt.

i morgen blir det ikke gjort så mye, i og med bursdagsfeiring. Fyller hele 17år^^ så har god tid til å blli ferdig med bilen

Vw golf c `82

Vw golf cl `83

Vw passat cl `94

Vw Jetta syncro`90 -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår