Gå til innhold

Oppsummering Tiptronic girkasse (problemer) Hva Slags Problemer på Tiptronic?

Ranger emnet


Shaggy

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg vurderer og få meg en 1.9 TDi 130hk 2001 mod passat.

 

Har sett på manuel og automat girkasse og har hørt om problemer med Tiptronic girkasse.

 

Kan noen ramse opp noen Ulemper og fordeler med tiptronic girkasse. har lett rundt etter informasjon om dette men synes det er lite og finne. det meste er gammelt, så hvis noen har støtt på noen nye problemer så skriv de ned.

 

flott hvis noen har erfaringer med 1.9 TDI 2001-03 mod (Tiptronic)

VW Passat 1.9 130HK 02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit 3BG.. så utrolig rått!!

 

Problemet stefaren min hadde med A4 var at det føltes som at den slura/spant når man dro avgårde. Det samme problemet hadde sjefen med Passaten sin. A4en var forøvrig splitter ny, og Passaten var et par år gammel.

 

Jeg holder meg unna disse girkassene hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, joda gratulerer ;)... driver jo og ser på en nå som kassa er bytta på.. jeg tenker jo alltid at jo flere deler bytta jo bedre, men det kan man jo få litt baksmell på også!..

 

Tenker litt på hva slags problemer kan det gi, hvis girkassa ryker? kan det ødelegge motoren? bråbrems på vei hurrameirundt Au au au... Best forklart xD

 

vil jo ha en bil som er i god stand, så hvis girkassa (tiptronic) er bytta men en haug av andre ting som følge av det er blitt dårlige så får man jo katta i sekken?

VW Passat 1.9 130HK 02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg måtte bytte mi girkassa på bilen så var det bare reversen som var gåend.jeg bestilt girkasse fra Autoservice AS i bergen,dem hadde enda ikke fått inn klager på disse girkassene etter dem har levert ut "ny" overhalte kasser,dem har forsterket reversen og bytta convørter :)min passat er 03 mod å er gått 158tusen.jeg er stor fornøyd med denne bilen og girkassen.bilen er til salgs ;)vis noen er intr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe med automat. fordi jeg har problemer med og finne passaten jeg vil ha! farge er ikke så veldig viktig, men Sort, Blå, Grå/sølv. er vel den rekkefølgen jeg helst er ute etter.. Finner få som har 6 girs kasse..

 

Jeg skal ha 130hk TDI. og jeg vil helst ha (interiørmessig) trendline eller highline.. liker ikke de flate setene som er i comfortline.

 

og det må være en 2001+ model, siden jeg hører så mye problemer med de frem til 2000.

VW Passat 1.9 130HK 02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 98/99 1.8T med Tiprtonic selv. Fikk en lekkasje gjennom kassetten som holder pollenfilteret. Dette førte igjen til at styreenheten til kassa ble oversvømt og kortslutta, siden den ligger i dørken på passasjersiden. +/- 20k bare for å få tak i delen via Møller.

Tips dersom du skal prøvekjøre en slik bil er å sjekke under matta på pass siden. Er det vann der kan du påregne havari før du vet ordet av det.

Ellers er jeg godt fornøyd med Tipen, men ikke forvent å kunne trimme noe særlig, og den gjør bilen en del treigere enn med manuell, men komfortmessig er den kanon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår