Gå til innhold

RS2 - sveiser rustfri eksos, noen anbefalinger på eksospotter? med tanke på lyd.

Ranger emnet


michaelaudi

Anbefalte innlegg

95 audi RS2.

 

driver og sveiser rustfritt 2.5 ekosanlegg fra "downpipe" og ut.. nå skal jeg kjøpe eksospotter.. men usikker på hvor jeg skal kjøpe, og hvilke potter jeg trenger.. vil ikke ha for mye bråk.. men greit at den høres litt.

 

noen erfaringer eller anbefalinger?

 

mvh. michael

Endret av michaelaudi

1995 Audi RS2 2.2TQ

 

1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/

 

1993 Audi V8 4,2l-solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv benyttet jeg potter fra Ferrita da jeg laget mitt forrige anlegg og vil benytte samme produsent når jeg skal lage mitt neste.

 

En skulle tro at det er grenser for hvor mye merket i seg selv påvirker lyden. Jeg vil tro at rørdiameter, pottestørrelse og kammerkonstruksjon er mer avgjørende. Og spesielt innen de to førstnevnte har man jo et hav av muligheter.

 

Etter mitt syn er noe av det viktigste man unngår ved selvproduksjon ubehagelige egenresonnanser. Disse har en tendens til å inntreffe akkurat i det turtallet man oppholder seg mest, noe som gjør at bilen blir ubehagelig å kjøre til daglig.

 

Derfor mener jeg at man bør være forsiktig med selvbygg i Daily drvers.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv benyttet jeg potter fra Ferrita da jeg laget mitt forrige anlegg og vil benytte samme produsent når jeg skal lage mitt neste.

 

En skulle tro at det er grenser for hvor mye merket i seg selv påvirker lyden. Jeg vil tro at rørdiameter, pottestørrelse og kammerkonstruksjon er mer avgjørende. Og spesielt innen de to førstnevnte har man jo et hav av muligheter.

 

Etter mitt syn er noe av det viktigste man unngår ved selvproduksjon ubehagelige egenresonnanser. Disse har en tendens til å inntreffe akkurat i det turtallet man oppholder seg mest, noe som gjør at bilen blir ubehagelig å kjøre til daglig.

 

Derfor mener jeg at man bør være forsiktig med selvbygg i Daily drvers.

 

takk for tips!

 

ja er viktig at bilen er behagelig og kjøre.. er snart ferdi med anlegget nå, så blir spennende og se! :)

1995 Audi RS2 2.2TQ

 

1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/

 

1993 Audi V8 4,2l-solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår