Gå til innhold

Registerreim

Ranger emnet


CrazyLoff

Anbefalte innlegg

Heisan. Når er snart tiden inne for og bytte registerreim på min 1997 mod passat.

Da jeg tar som en selvfølge att dette er rimelig dyrt og få gjort på ett verksted, har jeg tengt og få det gjort privat.

Hvilken pris er rett og betale for dette? Kun i arbeidspenger.

 

Bør/må vannpumpen byttes i samme slengen?

 

MVH

Gøran Fagervik

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo svare på det med vannpumpa; Det er smart å bytte den i samme slengen.

Siden fronten må av uansett...

Ford Escort 1.6 GL 1986-modell -(ANGRET BITTERT AT DEN BLE) SOLGT-

Mitsubishi Lancer 2.0 GL 1994-modell -(VEEEEEEEEEEELDIG GLAD DEN ER) SOLGT-

VW Passat 1.9 TDI Comfort -(FORNØYD) INNEHAVER- Selger masse deler fra den, ta kontakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker du på hvor mye du sparer?,3000-5000kr sparer du når du gjør dette selv, men du må jo ha erfaring med dette for det kan fort gå galt

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man gjøre denne jobben anbefales det å bytte følgende ting:

- Registerreimsett med strammer, løpehjul og vibrasjonsdemper

- Vannpumpe

- Simmeringer på kamakslinger

- Simmering på veivaksel

- Simmering på aksel som driver oljepumpe

- Strammer til AC reim

- Strammer til multireim

- Servoreim

- AC reim

- Multireim

- Kjøleveske

 

Pris for disse delene på Mekonomen er 7 447,50,- uten rabatt.

 

Skulle jeg ha gjort denne jobben for en kunde hadde jeg tatt ca. 2 000,- i arbeidspenger.

VW Passat 1.8T GT28RS

VW Golf III 1.8T

Opel Kadett E(solgt)

Opel Manta 2,2i turbo(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dette settet til min bil når jeg byttet for to år siden: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Audi-A4-VW-Passat-Timing-Belt-Kit-96-97-98-99-00-01-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5ad7af3a8aQQitemZ390165641866QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Inntrykket er at dette er kvalitetsdeler tilsvarende orginaldeler. Rimelig var det også.

 

Her er DIY prosedyren og: http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

jess det er riktig skody . man trenger ikke å demontere alt i trynet. skru av fanger. fjern frontbøyla. sett i stagg/bolter der boltene satt til frontbjelken ..dra hele fronten ut ca 10cm .. la radiator/av kjøler sitte montert .. jeg visste ikke om dette og tok ut radiatoren til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår