Gå til innhold

titter litt på golf3 stv, vurderer å kjøpe

Ranger emnet


MB_Duden

Anbefalte innlegg

Noen skulte feil kan være fremst i kanalene som det er greit å sjekke for rust, og generelt de samme stedene som golfen ellers! Gulv, kanaler traværs osv :)

 

1,6L har 101HK det stemmmer, både på denne og 1,8l motoren kan det være greit å sjekke så nederste sim ringen til veiva er tett, det er sykdommen på disse at den svetter litt der. Men den er såre enkel å bytte, men fint å prute på ;)

Ellers er det gode biler, men er du ute etter plass kan du like godt velge vanlig 5 dørs Golf denne har minst like god plass!

 

Lykke til :D Kjempe biler!

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er du ute etter plass kan du like godt velge vanlig 5 dørs Golf denne har minst like god plass!

Det stemmer ihvertfall ikke. Jeg har hatt 5dørs og stasjonsvogn, stv'en tar MYE mer.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust er det store problemet.

Se på http://www.mamut.net/luftvann/subdet9.htm denne siden, så ser du noen Golf3 prosjekter jeg har tatt.

har enda ikke finne EN eneste Golf3 uten rust.

De som sier de selger en rustfri Golf3, har enten aldri brukt den ute på veien, de ljuger, eller rusta er tatt. Og om den er tatt... Har de dokumentert det, slik at du kan se at det er gjort skikkelig, eller er det bare fylt igjen høla med fugeskum, avispapir og stålplast?

Men ellers er bilene helt ok.

Billige deler og enkle og skru på.

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...

Hvor praktisk er nå dette?

For meg ser en så råsenket bil ut som om lufta har gått ut av den.

På -80 tallet hadde man Citroën CX med hydraulisk fjæring, som kunne justeres helt ned som bildet over viser, og en sank også helt ned etter å ha stått parkert en stund. Hørte aldri noen som lovpriste disse og sa det så kult ut.

En annen sak er subbing.

Valsing og kapping av skjermer er en perfekt måte å planlegge omfattende rustangrep de neste månedene...

Nei, jeg finner ikke noen veldig gode grunner til sleikesenking av disse bilene.

Vi snakker tross alt om en Golf3,og ikke en DeTomaso?

Mitt råd er: "Passe masse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe noen velger å si det sånn, mens andre velger å gjøre jobben sikkelig slik at rust, o.l ikke kommer! :)

CItroeng CX har vel aldri vært noen suksee, og det har ingenting med høyden og gjøre :)

Subbe gjør det ikke om du kombinerer riktige dekk dim samt rett innpress!

 

Men smaken er som baken, det er jo kjempe fint at du setter pris på råd og tips ;)

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...

Hvor praktisk er nå dette?

 

En kan vel si at det er akkurat så praktisk som en gjør det til, må fort planlegge kjøringen litt annerledes.

Det største "problemet" med drastisk senking er forringelse av kjøreegenskaper.

På Golf 3 vil jeg anta at den mest gunstige senking er ca. 50/40.

Da med tanke på vinkel på bærearmer, bærekule og styrestag, fjæringsvei og komfort.

For stor vinkel gir blant annet bumpsteer og økt slitasje på foringer og ledd i understellet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår