B.T.i Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Metanolen øker forbrenningsgraden oppimot 100%. Skal blandes ca 20% med vannet i vanninnsprutet. Fås vel ferdig blandet på dunk, selges over alt som .... Vindusspylevæske.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Nix... Ikke metanol i spylervæska.... Da hadde det vært mange blinde uteliggere rundt om kring. Er etanol i spylevæska.... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Nix... Ikke metanol i spylervæska.... Da hadde det vært mange blinde uteliggere rundt om kring. Er etanol i spylevæska.... Gikk litt fort i svingene, men uansett så bruker en egne kit for alkoholinnsprut, og da egner spylervæske seg ypperlig http://www.alcohol-injection.com/ Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 JvhCossie og B.T.i. Dette hørtes veldig interessant ut det dere er inne på. Har vært inne på linken B.T.i nevner. Veldig interessant lesning der må jeg si. Siden jeg ikke har elektronisk innsprut, hvor blir den beste plasseringen for dysen? Før eller etter intercooleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Siden jeg ikke har elektronisk innsprut, hvor blir den beste plasseringen for dysen? Før eller etter intercooleren? Som du sikkert ser inne på linken så avhenger det veldig av hvilken motor du har og hvilket oppsett du kjører.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 (endret) Fin link: http://www.coolingmist.com Plassering av dyse hos http://www.aemelectronics.com Endret Mai 17, 2010 av Viking067 Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 hadde jeg vært deg hadde jeg heller brukt 2500kr på å hone dysene jeg + air/water-IC.. ere snakk om w123 dettan ell? Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Som du sikkert ser inne på linken så avhenger det veldig av hvilken motor du har og hvilket oppsett du kjører.. Takk for svar. Som jeg kanskje har nevnt så har jeg et mekanisk innsprut på bilen min. Jeg har en air to air intercooler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Fin link: http://www.coolingmist.com Plassering av dyse hos http://www.aemelectronics.com Det var vel noe slikt jeg så for meg som kunne være det mest idielle plasseringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 hadde jeg vært deg hadde jeg heller brukt 2500kr på å hone dysene jeg + air/water-IC.. ere snakk om w123 dettan ell? Nei, det er nok ingen mercse jeg har. Jeg har en Opel Vectra 1.7 TD (Isuzu motor). Jeg har vært inne på tanken om å få satt inn større dyser. Er også inne på tanken om å sette inn en større intercooler. Den jeg har er litt liten og den er plassert ved siden av radiatoren. Hvordan går det med prosjektet ditt da? Har fulgt litt med på tråden din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Sett den i innsuget eller så nære som mulig. Vannet kjøler ned forbrenninga og gjør at lufta blir kaldere og dermed tettere. Den øker også kopresjonen litt siden vann ikke lar seg komprimere. Metanolen øker forbrenninga til oppimot 100% De som driver med traktorpulling på Diesel kjører gjerne med 50/50 diesel og vann. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Som dyse kan du bruke en bensindyse feks og en spylevæsketank med ei bensinpumpe og en trykkbryter som åpner og slår på pumpa når turbotrykket passerer en viss verdi. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Som dyse kan du bruke en bensindyse feks og en spylevæsketank med ei bensinpumpe og en trykkbryter som åpner og slår på pumpa når turbotrykket passerer en viss verdi. Takk for svar. Hvilket turbotrykk ser du for å være det idielle åpningstrykket for innsprut av vann, og eller metanol? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Husk at du bør ha ei pumpe som gir nok trykk og ei dyse som forstøver det godt.Ellers har det lite for seg! Les FAQ`ene i de linkene som er lagt ut. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Takk for svar. Hvilket turbotrykk ser du for å være det idielle åpningstrykket for innsprut av vann, og eller metanol? Det må du nesten prøve ut. Men en eksostempføler er nok kjekt å ha. Men rundt 0.2-0.3 bar under max trykk burde være et bra utgangspunkt. Ei god besninpumpe sammen med et par cossiedyser burde være verd å prøve. Hvis du kjører med blinda retur og stiller inn en trykkbryter på 0.5 bar tidligere enn dyseåpninga ville man nok kunne få bygd opp nok trykk til å få en bra forstøvning. Sett også på en tilakeslagsventil (kuleventil) på slangen nære pumpa slipper man å få trykkfall når pumpa stopper. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.