Krabbefett Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 (endret) Hey, regner ikke med noen svar her, men kan likevel prøve å spørre. Det virker som at vannet i bilen min ikke sirkulerer. Jeg har byttet termostathuset, men det ser ikke ut som at vannet går inn i radiator. Har sjekket alle slanger og rør over ens med en annen bil og det ser ut for meg at alle rør er riktig plassert. Kan det ha noe å si at slangene ut fra termostathuset ikke er 100% tette? Det store røret drypper litt (1 dråpe pr 10 sek eller noe) mens lufterøret er helt tett. En annen ting er at jeg har fått feil "blanderør/grenrør" (Røret bak blokka hvor det går mange slanger inn på) og måtte lage til en T-kobling for å få plass til en liten slange. T-koblingen er koblet på slangen fra ekspansjonstanken og opp til et lite vannrør på spjeldet. Prøvd å tegne en liten skisse: Noen som har et forslag til hva feilen kan være? Endret Mai 16, 2010 av Krabbefett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Radiatoren er ikke tett, elelr at impelleren på vannpumpa er defekt? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Regner med at du skiftet termostat samtidig som du skiftet termostathuset? Har det falt deg inn å prøve å skifte vannpumpe? Er en del biler som har plastikkskovler på vannpumpa, og de kan det skje mye rart med etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 (endret) Vannpumpa bytta jeg likt med reg-reima (3 uker siden) Har også flusha radiator og spyla igjennom med radiatoren ute. Vannet renner rett igjennom radiatoren. Og termostaten står i termostathuset, så ja denne er også ny (4 dager gammel). Har også byttet (begge mine) Termostatbrytere til radiatorvifte, (Jeg har 2.. aner ikke hvorfor) Vanntemp-sensoren og vanntemp for instrumentpanel. (1 uke gamle) Jeg prøvde også å koble vifta på eget relé noe som heller ikke fungerte. På denne måten Så har jeg nylig nå gått over alle slanger og rør for å se om alt er riktig koblet, noe det ser ut til å være. Det eneste jeg ikke har bytta nå er vannpumpehuset (Der "grenrøret" går inn på.) Ellers er alle deler som måler og styrer vann byttet. Regner med at du skiftet termostat samtidig som du skiftet termostathuset? Har det falt deg inn å prøve å skifte vannpumpe? Er en del biler som har plastikkskovler på vannpumpa, og de kan det skje mye rart med etterhvert. Ja, den nye vannpumpa er av aluminium/metall og ikke plast, så denne bør være rimelig safe. :) Endret Mai 16, 2010 av Krabbefett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Vifta funker med andre ord ikke? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Vifta funker når jeg tvangskjører den. Åpna vifta og rengjorde alle koppertråder også, samt lodda på ny kontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 For meg så virker det som at radiatoren er tett.. Men når jeg spylte den var den jo åpen. Rart at den har blitt tett etter at jeg kobla den i bilen igjen. Får se om jeg finner en ny radiator jeg kan prøve med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Du merker ikka alltid at den er delvis tett ved gjennomspyling. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Ved gjennomspyling så kan radiatoren virke frisk ja, men det kan være for lite gjennomgang i den til å faktisk kjøle noe. Har også vært borti at radiatore har grodd såpass igjen i bunnnen at giveren til kjølevifta ikke får vann på seg, og derfor ikke registrerer varme som den bør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Schnellfahrer: Ja, har tenkt på det selv så får ta å se på det i morgen. Er det noen måte å rense den på, eller bør jeg kjøpe ny? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 her kan dere se hvordan vannet oppfører seg i radiator.. Ser ganske åpen ut etter min mening. http://vimeo.com/11836560 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 Jeg fant ut problemet.. Og det var selvfølgelig t-pluggen jeg laget. Jeg flytta t-pluggen til utgang-slangen på radiator og det problemet ble løst. Så kjøpte jeg en termogiver fra biltema for kadett og kobla via relé. Nå funker alt som gull :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg