Gå til innhold

Pant på calippere

Ranger emnet


Nocoffeman

Anbefalte innlegg

Ganske sikker på dette svaret selv, men jeg kjøpte nye calipere til BMW'n på koed.no. Og der sto det ikke noe om at man fikk pant for de gamle.

Men går det an f.eks å levere de gamle caliperene på mekonomen og få igjen noe for de der?

 

Noen som har noen erfaring med slitedeler kjøpt hos koed? Syntes det er noe i overkant billig :P

 

:Mads

BMW 316i 1997

Audi S3 2000

* VW Golf III 1994 1.8 (Solgt)

* Toyota Celica 1992 2.0 GTi (Solgt)

* Toyota Corolla 1987 1.3 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres logisk ut at du kun får pant på caliperne på mek hvis du har kjøpt nye der.. Vil jeg tro

 

Kjøpte nettopp ny caliper til Mondeoen min der og da fikk jeg beskjed om at jeg fikk igjen 300kr i pant for min gamle mot at jeg leverte den i den esken den nye caliperen kom i.

 

Hvis det hadde vært åpent for alle å levere calipere å få pant for de kunne man tjent ganske fett på det. Eks får man 1500kr for en vrakbil og da 300 pr caliper man levere inn (hvilket blir 1200kr) høres for godt ut til å være sant spør du meg.

 

Men skal ikke si noe sikkert da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres logisk ut at du kun får pant på caliperne på mek hvis du har kjøpt nye der.. Vil jeg tro

 

Kjøpte nettopp ny caliper til Mondeoen min der og da fikk jeg beskjed om at jeg fikk igjen 300kr i pant for min gamle mot at jeg leverte den i den esken den nye caliperen kom i.

 

Dette er en veldig lukrativ ordning, men så klart ikke for forbrukeren. Forretningen sikrer seg en overhalingsbar del i retur mot et lite prisavslag på ny calliper, som gjerne koster ca 1500 kr. stykk. Og når man tenker på hvor mye det faktisk koster å overhale en gammel calliper (nesten ingenting), så er "tilbudet" på grensen til lureri. I forhold til prisen på ny calliper, er en gammel og fullt overhalingsbar calliper verdt over det dobbelte av prisavslaget man får på den nye. Så jeg er enig med trådstarter, kast den gamle calliperen i søpla, eller overhal den selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår