Gå til innhold

Sportslig diskre bil til rundt 1million?

Ranger emnet


mEhE

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvilke biler i millionklassen som er å ha på?

Synes selv Aston Martin DB9 er en stilig bil som jeg vil tro ikke vekker så alt for mye oppmerksomhet,iforhold til de typiske millionbilene som ferrari,lamborgini e.l.

Hva med utgifter utenom selve bilen på feks DB9?service,feil,deler osv?

Hvordan er det å få solgt en slik bil igjen etter noen få år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må jeg si at du er utrolig heldig som kan bruke så mye penger på bil!

 

Så til saken:

Tror kanskje at DB9 blir litt i dyreste laget for deg, da de stort sett ligger nærmere to millioner. Det samme blir egentlig lillebror V8 Vantage, som ligger mellom 1,2 og 1,5 brukt på finn. Noe du kangjøre, er jo å kjøpe en Jaguar XK som ligner en del på Astonen, men er billigere. Det første jeg tenkte når jeg så spørsmålet, var Porsche 911. Her kan du velge og vrake i hvor diskre du vil at bilen skal være. Har du en nyere svart Carrera vekker den ikke så mye oppmerksomhet som en hakket eldre gul 911 Turbo. Porsche er også kjent for å ha teknikk som holder, ihvertfall bedre enn de andre bilene i samme klasse. Du har også, som sagt, flere valgmuligheter når det gjelder 911. Liker du amerikanske biler er jo også Chevrolet Corvette og Ford Mustang et alternativ, selv om de kanskje ikke er like stilige.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for nytt eller brukt? Ferrari 456 GT og 550 Maranello er stilige og relativt diskrete biler i denne prisklassen. Problemet er vel bare å få tak i dem her til lands, for jeg antar at slike modeller ikke vil lønne seg å importere.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du velge en sportslig DISKRE bil til rundt 1 mill ville jeg gått for enten Audi RS4-RS6 eller BMW M3-M5. De sklir inn i trafikken og svert få hever ett øyebryn når du kommer kjørende da 90% ikke ser forskjeld på en M5 og en vanlig 5 serie eller en RS6 og en vanlig A6. Men når det kommer til sportslighet så er det mere eller mindere INGEN som holder følge med deg.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.oneyearwithaferrari.com/

 

Er ikke å stikke under en stol at dyre biler er dyre å eie. Har man 1 million har man ikke råd til å bruke bilen i mange år hvis man ikke har en god slump å bruke på de i året på service og vedlikehold. Hvis man ikke følger opp slikt blir det vanskelig å selge senere

 

Har man råd til dyr bil så forventer alle forhandlere at man ikke bryr seg om kostnader på service.

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt mail til insignia ang servicekosnader på v8 vantage..

Ca 10-15 tusen i året synes jeg ikke var særlig avskrekkende.Så spørs det hvordan det er å forsikre en slik bil på 24åring.Har sendt mail til Duborgh forsikring som vist nok skulle ha gode betingelser.Finnes det noen info der ute ang vantage v8?feil som kan dukke opp etter hvert feks?

Endret av mEhE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår