Gå til innhold

Bremser hyler!

Ranger emnet


lunnr

Anbefalte innlegg

Hei, har en opel astra f 1995 mod, og nå har bremsene begynt og hyle, har hatt litt småproblemer med denne etter jeg kjøpte den ny 13 april, den har kun gått 107, og MASSE deler er byttet av forrige eier. Problemet er bare at bremsene hyler noe jævelig noen ganger da jeg bremser, eller rett og slett kjører i lav hastighet, jeg har trodd det var stein, og bremset hardt både framover og i reversj, men så har det begynt og komme lyder bakfra, trolig i trommel bremsen, når jeg starter bilen høres det ut som et f-16 fly flyr over meg inne i bilen, ganske så komisk, men irriterende! Har prøvd og smøre med litt Vd40, men det har ikke hjulet, tenkte jeg skulle høre med noen venner som har litt bedre peiling på bil og få de til og sjekke det for meg, Men så til en liten annen ting, jeg har en vibrerings lyd som trolig kommer fra motorrommet, den kommer under lavt turtall og når jeg slipper gassen i nedoverbakke osv, noen som har en anelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrolig rotete post, kan du vær så snill prøve å formulere det annerledes?

 

Uansett, Har du åpnet dekket og sjekket om bremsene ikke er dårlige? Gå over hele greia og sjekk for dårlige tromler eller klosser, deretter spray med WD-40 eller evt. annen smøremiddel og prøv igjen.

 

Ang. vibreringslyden må man jo gjette på dersom du ikke beskriver bedre hvordan lyden er og høres ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager, ble tatt veldig på sparket det her! Dårlig på og poste ryddig i forum gitt:)

 

Vibreringslyden kan jeg forklare som en metal plate som vibrerer, eller det høres slik ut!

 

Kan også være noe med eksosen, men den er bare et halvt år så jeg nekter og tro det!.

 

Det Dekselet som beskytter radiatoren for eksos varme rundt grenerøret tror jeg, det har rustet fast i festet, men når jeg har tatt i det, så føles det mer ut som hard plastik, en hardt metal, så tviler på at det er årsaken heller.

 

 

håper det var en smule bedre formulert:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår