Gå til innhold

dekkene sitter bom fast!


0kriz

Anbefalte innlegg

heya. har et problem med bilen min. den har hatt litt problemer og har sittet stille i litt over 3 månder nå. da jeg skulle starte den nå så nekta bakhjulene og flytte seg.

frem hjula funker som bare det men baken nekter. nå har jeg skifta til sommerdekk og sprøyta no greier på bremseskivene eller hva jeg skal kalle det, men det hjalp ikke. har til og med prøvd og slepe bilen men bakjula står bom fast. noen som vet hva dette kan komme av ? og hvordan dette kan løses?

 

for focus 1999 model

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt problemer med håndbrekket? Virker som om håndbrekket ditt er låst. Gå over vaieren, og se om den er flist opp, eller har andre feil som gjør at den kan være skjur/treg. Kan være du må klippe vaieren for at håndbrekket skal gå tilbake igjen, eller for at du kan ta vekk trommelen og feilsøke videre.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har skiver så har du ikke trommel...Hvis det er 1,4 -1,6 er det trommel

 

Hvordan funker brekket på de med skiver da ? er det den jallapatenten med mekanisk stempelbevegelse (fant ikke bedre ord) ? Eller er det trommel i skiva ?

 

Er jo litt essensielt i forhold til hva som gjør at det henger...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker brekket på de med skiver da ? er det den jallapatenten med mekanisk stempelbevegelse (fant ikke bedre ord) ? Eller er det trommel i skiva ?

 

Er jo litt essensielt i forhold til hva som gjør at det henger...

 

 

Etter det jeg kjenner til, har vel aldri Ford hatt trommel i skiva. Kun mekanisme på caliperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår