MrMaxtor Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 God dag Jeg er den heldige eier av et sett med skrudde RUF felger. I selve innpresset er det klarlakkert på aluminiumet, og det har kommet en del korrosjon i under lakken, samt noe avskalling. Tok en kjemperisk og prøvde å bruke litt 600 wetsand papir å jobbe med lakken, ikke noe kjempesukksess, da metallet mistet overflateglansen. Er det noen som har erfaring, evt tips til hvordan jeg kan fjerne eksisterende lakk, helst kjemisk, da den mekaniske behandlingen ikke gav det beste resultatet. Bildet av felgen fra nettbutikk, ikke mine slitte eksemplarer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Kantene på mine felger begynte også med det samme. Fikk beskjed om å pusse de ned for så å legge på ny klarlakk. Slapp heldigvis alt dette siden eg fikk nye felger på garanti :) Er sikkert noen her på forumet som holder på med felgreperasjoner :) Flott bil du har forresten :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Malingsfjerner/tynner fjerner lakken raskt iallfall. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrMaxtor Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Takk for tilbakemeldinger! Søkt litt rundt på nettet, og har vel konkludert med at jeg skal prøve lakkfjerner ifra biltema, noen på et båtforum hadde gode erfaringer med det produktet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Duxola malingsfjerner som selges på OBS bygg er veldig effektiv. Smør på, vent 20 min, spyl bort lakken med høytrykkspyler. Etterpå kan du pusse dem med fint papir (1500 eller høyere) og polere dem opp med autosol. De vil korodere når det ikke er lakk på kanten, så forbered deg på å behandle dem med autosol regelmessig. Du kan Evt. lakkere dem på ny etter polering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Duxola malingsfjerner som selges på OBS bygg er veldig effektiv.Smør på, vent 20 min, spyl bort lakken med høytrykkspyler. Etterpå kan du pusse dem med fint papir (1500 eller høyere) og polere dem opp med autosol. De vil korodere når det ikke er lakk på kanten, så forbered deg på å behandle dem med autosol regelmessig. Du kan Evt. lakkere dem på ny etter polering. 1500 våtslipepapir - stålull og vann - autosol! Gir kjempeglans! Holder du dem rene og pusser dem med autosol titt og ofte holder det leeenge! Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrMaxtor Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Yngve og Hajee, tusen takk for tips! Blir en tur innom OBS imorgen så det blir litt shinings på felgene. Har planer om å lakkerer dem etter pussingen for å hindre korrosjon. Men undres fremdeles litt på hvordan den oppstod i det hele tatt, det er ikke synlige skader i lakken hvor de "hvite larvene" er på alu'en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Mai 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Yngve og Hajee, tusen takk for tips! Blir en tur innom OBS imorgen så det blir litt shinings på felgene. Har planer om å lakkerer dem etter pussingen for å hindre korrosjon. Men undres fremdeles litt på hvordan den oppstod i det hele tatt, det er ikke synlige skader i lakken hvor de "hvite larvene" er på alu'en... Siden det kun er brukt klarlakk over aluen, så tror jeg at at dette kommer av at klarlakken ikke har fått skikkelig feste. Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Yngve og Hajee, tusen takk for tips! Blir en tur innom OBS imorgen så det blir litt shinings på felgene. Har planer om å lakkerer dem etter pussingen for å hindre korrosjon. Men undres fremdeles litt på hvordan den oppstod i det hele tatt, det er ikke synlige skader i lakken hvor de "hvite larvene" er på alu'en... Skal ikke mye til egentlig. Litt steinsprut og lagring på luftfuktig plass var synderen hos meg ihvertfall. Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrMaxtor Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Da er restaureringen av felgene fullført Lakkfjerneren var ikke så samarbeidsvillig som jeg hadde håpt samt at det var et par merker etter litt nærkontakt med fortauet på felgen. Fremgangsmåten ble som følger: Sandpapir: 80 Sandpapir: 120 Sandpapir: 600 våt Sandpapir: 1200 våt Stålull Metallpolish CRC klarlakk 2 lag, vått i vått 15 min herding mellom lagene Meget bra resultat, blankt og jevn finish Finishen mistet litt av glansen pga klarlakken, vasket den med felgpolish, noe som gav litt tilbake. Skal se om jeg kan få lastet opp ett bilde og to som referanse til andre som vurderer å "vårrengjøre" lakkskader på blanke alufelger :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.