salahwaisi Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Har en Vectra B, 1996-modell med 2.0 liter 136 hk (X20XEV). Problemet er som følger: * Motorlampe lyser * Etter oppstart holder den ca. 900 rpm, men måleren vipper (altså ustabil turtall) * Gasser jeg på, holder den seg rundt 1700-2000 rpm, og blir der. Har noen forslag til hva dette kan være? Vet at jeg bør sjekke med diagnoseutstyr, men kun Opel har dette, og bilen er avskiltet, noe som gjør det vanskeligere å kjøre dit + økonomi. Tenker på om noen har forslag til hva dette kan være. Testet med en annen luftmengdemåler, men resultatet ble det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Har du en binders, så har du diagnoseutstyr: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm Les ut og post her hvilke koder du har. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Aaaah, herlige saker, dette prøves imorra så ser vi an :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Hei! Jeg finner ikke denne pluggen på min Vectra (2.0 '96). Vet noen hvor det ligger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Bumper litt her jeg, fant denne pluggen under håndbrekket, og før jeg testet pin 5 og 6 fant jeg ut at det er 12 volt spenning. Kan jeg fortsatt legge en binders mellom disse eller ødelegger jeg noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Prøvde uansett, men fikk ingen utslag på motorlampa, selv om jeg har kobla de, blinker ikke motorlampa. Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Satte du på tenninga? Skal til siste trinn før starteren slår inn hvis jeg ikke husker feil. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Ja, altså prøvde med bare tenninga og prøvde med også en startet motor, men motorlampa sto stille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 1) 100% sikker på at du ser kontakten riktig vei, slik at det faktisk er 5 og 6 du kortslutter? Skal forøvrig funke like bra med 4 og 6 hvis du vil prøve det. 2) Sikker på at du har skikkelig god kontakt til pinnene på pluggen? Bruker du binders må du stikke den inn, slik at den blir stående av seg selv. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg