Gå til innhold

Er ringene i angel eyes pærer?

Ranger emnet


maune

Anbefalte innlegg

Lurer på om ringene i angel eyes-lykter er pærer, eller om det er en pære bak som øyser opp ringene.

 

Årsaken til at jeg spør, er fordi jeg lurer på om det er enkelt å bytte farge (kelvingrader) på ringene i etterkant selv, for eksempel ved å bytte ut pæra. Jeg tipper det er ikke like enkelt å bytte ut ringene.

 

Hvis det er pære, noen som kan si noe om hva slags pære det normalt er? T10?

 

 

Beklager om dette er feil plass i forumet å spørre. Tok en rask titt rundt, og fant umiddelbart ingen logisk sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyktene i posten i dag. Ser ut til at det er ringene i seg selv som er «pæren». Tipper derfor at jeg må bytte selve ringene for å bytte farge. Skal forsøke å montere til helga for å se hvor gule de egentlig er.

 

Jeg har et spørsmål om disse lyktene:

 

fbdyxj.jpg

 

Er det noen som vet hva disse ledningene (3 stk.) nederst er for noe? Hvor skal de festes? Jeg kan ikke huske å ha sett noe tilsvarende på originallyktene.

 

Ser ut til at det kan være strømforsyning til ringene, men det er 3 ledninger og bare 2 ringer.

 

Jeg skal forsøke å vippe ut frontfangeren og montere lyktene i helga, når jeg får tid. Ønsker bare å være forberedt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har gjort litt research.

 

Ser ut til at det er Sonar-lykter jeg har kjøpt. :-P

 

Ser at svært mange har negative erfaringer med disse (duggproblemer). Noen hevder at det hjelper å la hullet bak være åpent for lufting, andre hevder dette fører til skitt og lort i lykta. Enkelte har også problemer med avsvidde kabler etc.

 

Jeg var uansett forberedt på svakt lys (H1-pære i både kjørelys og fjernlys).

 

De to ytterste ledningene som henger ned er til ringene, den midterste er for to meningsløse LED-lys på midten av lykta. Tror jeg dropper å kjøre strøm til disse.

 

Strømkablene til ringene skal jeg forsøke å koble til parklysstrømmen. Får håpe at a) det er plass og b) det blir nok strøm.

 

Jeg antar det ikke er lovlig å koble til vanlig parklys i tillegg til ringene, men merkelig nok er det hull for parklys i øyekroken på lyktene. Rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele prosjektet med å montere lyktene gikk i dass.

 

Stoppet av en så enkel sak som en dårlig skrue (torx med slitte spor) i hjulbuen. Får med andre ord ikke løs frontfangeren. Har heller ikke verktøy til å lage spor i skruen for å få den ut.

 

Er ganske lei hele opplegget og leverer bilen inn til verksted for montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår