Gå til innhold

Skjøting av diffuser (i glassfiber)

Ranger emnet


Sunshin3

Anbefalte innlegg

Jeg har lite peiling på sånt, men ser for meg at det er lurt å lime inni skjøten der det ikke synes, for så å sparkle over skjøten. Vet ikke hvordan det er å pusse på Tec-7. Har heller ikke erfaring med det, men ser at mange bruker det.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så lett å pusse på TEC7en tror jeg. Hvis du skal bruke det, så ville jeg gjort som Terjeth skriver, lime hvor ikke det synes, og sparkle resten. Er forøvrig ikke sikker på hvor godt TEC7 fester på glassfiber. Vil tro det går fint, men har aldri prøvd.

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha mattet ned overflatene som skal limes, så de blir litt grovere og holder limet bedre. Men det fins sikkert noe som hefter bedre enn Tec-7. Se litt på kompositt- eller lakk- og karosseri-delen av forumet, evt. prøv å søk, f.eks. "lime glassfiber".

 

Få høre når du har fått det til da:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er glassfiber kan du likegodt kjøpe ei lita krukke med polyester som jo er nettopp det glassfiber er laget av. Gjennomdynk bruddstykkene i skjøtene så det ikke kan trenge inn vann til umettet glassfiber. Kommer det inn vann får du plastpest eller det heter på båtspråk. Det kan sammenlignes med rust i jern og stål.

 

Er dette en hel del saget i for å spare vekt eller er de støpt sånn i to deler? Hvis det sandgule er gelcoat og den går "helt rundt" er det ikke såå kritisk. Men polyester-resin er uansett det mest kompatible.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår