Gå til innhold

Toppakning

Ranger emnet


ch33p0x

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har EKSTREMT MYE svart eksos. når jeg står i ro og ruser bilen. så kommer askeskyen som er i island. så ille er det. det er kontinuerlig under kjøring også. så jeg har funnet ut at toppakningen må byttes.

det er ikke turboen for den er så og si ny. er montert da jeg kjøpt bilen. den kjøptes ny. jeg har en Audi A4 1.9TDI 96 mod.

så jeg lurer på, når jeg bytter pakning, hvilke pakninger trenger jeg? toppakning, toppdekselpakning, nye plugger til topplokket? er det noe mer? og vet dere hvor mye nm eller hva det måles i, hver skrue skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

hei jeg har samme bil, audi 98mod a4 1,9 tdi som jeg er litt usikker om topp pakning er gåen, bruker litt vann 10-12 mil så må jeg fylle på vann ca 1 L.  

Ser ikke noe tegn i olien og ikke i eksos,men det er trykk i tanken, om det er normal trykk er jeg usikker på, men det er såpass viss  vann nivået er på minimum

så stiger vanne fort  det til max . men også  varmeapparatet  blåse engang varmt og engang kalt , skifter med jevne mellom rom  blåser fortere kalt viss han står i ro.

setter pris på svar og hjelp.....takk på forhånd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn måte å finne ut om det topp pakning på når, bilen bruker vann.

Er det å ha full varme på bien i oppover bakke full gass på bilen en bratt bakke.

Om måleren flytter på seg blir varm er  det topp om vannet minker.

Bilen kaster fra seg overtrykk fra ekspansjonstanken når den kommer på overtrykk toppa holder ikke lenger.

Den kaster fra seg vannet under tanken i et litte rør på ekspansjonstanken.

Ha ei flaske med slange ned i flasken festet på røret i tanken så vannet rinner ned i flasken da danner vannet seg i flasken.

Er det mye sirkulasjon i vannet på bilen?

Du kan høre vannet sirkulere i bilen når du starter når bilen er varm så er det trykk og vannet til varmen stabilisere seg.

ofte tenk på dårlig gåen toppakning.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår