pez Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Har skjedd ett eller annet med bilen min..... skal prøve og gi en forklaring og håper noen vet hva det feiler den!! Hvis den drar tungt (med henger eller i lange motbakker) så blir ladetrykket borte kjennes det ut som og kommer ikke tilbake før tenningen har vært skrudd av og på igjen, deretter funker den "fint" til det skjer igjen. Den har også begynt og ryke rimelig sort men det er hele tiden ved gasspådrag. Noen som har vært borti det samme??? Siter Old Fords newer die, they just go faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 luftmengdemålar kanskje? Når min kutta var det slik at viss eg holdt godt turtal før motbakken starta, kom eg opp bakken i god fart. Hadde eg høgre gir, og lavt turtal, gjekk den i nødmodus, og eg måtte slå av tenninga. Har du køyrekomputer? Då ser du kanskje om dieselforbruket har økt ved pådrag, det vil eg tru det har gjort sidan bilen din ryk svart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pez Skrevet April 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Har ikke sjekka no forbruk men vil tro det øker.... ryker svart som faen bak der hehe!! Kommer det opp feilkode på luftmassemåleren hvis jeg tar en diagnosetest på den a??? Siter Old Fords newer die, they just go faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 hvis du søker i passat forumet så finner du lassevis med tråder på biler med samme problem ... n75-ladetrykksventil. luftmengemåler .dårlige vakumslanger. tett egr ventil etc .. kjør diagnose ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 usikker på kva dei finn ut med diagnos, dei får nok opp feilmelding, men når min turbo hadde sota seg til kom det berre fram ein feil om noko feil trykk, men var veldig mange ting som kunne gi den feilkoden. Møller måtte hatt bilen nokre dagar for å feilsøke. Men eg snakka med ein på skoda som sa at det var turboen, ut frå symptoma, og det stemte jo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg