Gå til innhold

Kjøpt dekk på Esso, hva er mine rettigheter?

Ranger emnet


mysterio90

Anbefalte innlegg

Han fyren som byttet dekk og felger for meg sa 40 pounds til meg.

Jeg har 2,8 - 2,9 nå. Men det ser ikke ut som det hjelper å ha riktig lufttrykk.

 

Kan noen kort forklare meg mine kjøpsrettigheter? Jeg ønsker å levere tilbake dekk og betale 200kr ekstra(blir billigere pga rabatt jeg får) og kjøpe kvalitets dekk på Mekonomen.

Jeg har etter kjøp kjørt ca 120km.

Du har uansett full rett til å returner dekkene dine da selger har oppgitt feil informasjon ang produktet du har kjøpt, dette må skje innen rimelig tid, det står ikke noe konkret tid i forbrukerkjøpsloven, men rimelig tid anses som min 10-14dager, over 1mnd vil være urimelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Du har uansett full rett til å returner dekkene dine da selger har oppgitt feil informasjon ang produktet du har kjøpt, dette må skje innen rimelig tid, det står ikke noe konkret tid i forbrukerkjøpsloven, men rimelig tid anses som min 10-14dager, over 1mnd vil være urimelig

 

Kan da ikke skjønne at man har noen retur eller angre rett her?? Hvis du henter ut dekka og VET at de var feil, men velger alikevell å sette dem på bilen forfaller enhver angrerett. Hadde du derimot sagt at du ikke vill ha dem hadde saken vært noe annet. Du kan ikke forlange retur på en vare du godtok å kjøpe, for deretter å angre kjøpet siden de var billigere et annet sted.

 

ESSO har nok retten på sin side, du skulle ha sagt ifra når du hentet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså aldri kjørt bilen med sommerhjula før nå, da vil jeg tro at det kan være innpress på hjula eller rett og slett at bilen "ikke takler" dekkdimensjonen du har.

 

At ett ukjent merke ved navn Delfin, som koster under høvdingen på en bensinstasjon ikke er de beste dekka trenger man ikke erfaring for å vite.

 

Når det gjelder lufttrykk, så ville jeg nok anbefalt nærmere 40 pund på denne bilen med disse dekkene.

 

Man får mere grep med lavere trykk, men mere rullemotstand, og mere "tungkjørt" bil, og ofte sliter del lett på utsiden.

 

Jeg har eksperimentert litt med lufttrykk og 17" hjul på en gammel E-klasse, 30 pund funker å kjøre med, men man slår lett borti felgen i harde dumper, 40 pund er mye bedre å kjøre på, ruller lettere, og sitter bedre under aktiv kjøring, på banekjøring er det ett vanlig triks å slippe ut luft, så funker hjula bedre når de blir varme av en eller annen merkelig grunn.

Men de fleste kjører ikke som på bane langs veien, setter pris på behagelig kjøring, lite dekkslitasje og fastere styring langs veien.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår