Gå til innhold

Chippa 99-A4TQ, får ikke ladetrykk.

Ranger emnet


Kjetil_k

Anbefalte innlegg

Heisann, har i helga vært i Sverige på BSR og chippa bilen, en 99mod A4TQ, men har hele tiden hatt problemer med ladetrykk, har trykkmåler og det som skjer er: Jeg starter bilen, alt fungerer fint, kjører den varm uten og ha ladetrykk over 0,5bar. Prøver jeg nå og gi på så lader den skikkelig i ca 15-20 sec før den plutselig ikke lader mer enn 0,4-0,5, samme hva jeg gjør så får jeg ikke bilen over dette. Stopper jeg og starter bilen på nytt så lader jeg fint 1,1-1,2 i 15-20 sec før det samme skjer. Så vi kan muligens konkludere med at turbo er igjorden, og alt av slanger er tett, siden vi får ladetrykk, men når den får opp feilmelding på en sensor e.l så nekter den og lade over 0,4..

 

Har også kjørt diagnose mens dette skjer, da får vi opp feilmeldingen:

 

noe som: "Oppnår ikke riktig ladetrykk".

 

Jeg får også opp feilmelding på den bakerste lambdasonden, ikke kontakt med denne, hadde også brudd i ledning til LMM, men denne er lodda og igjorden.

 

Noen ideer hva dette kan være?

 

Har litt lyst tilog prøve med ny N75/magnetventil, kan det være den ødelagte lambdasonden som skaper problemer?

Endret av Kjetil_k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok begynt med ny lambda ja. Det finnes noe "feil" som ikke er av store arten som legger seg i ett midlertidig minne.Dette minne blir slettet når du skrur av tenning. Hvis den ikke får "kontakt" med lambda så vil den gå i nødmodus. Mulig du bare har en dårlig kontakt til denne lambdaen siden den fungerer i noen sekunder for deretter å dette ut..

E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår