Gå til innhold

Lage en logo(ikke bilrelatert)

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om det var noen som kunne prøvd å lage en logo for meg.

Driver på å lager ett nettsted for en rideklubb(dama), og det hadde jo vært veldig bra å hat en logo, som er lett gjenkjennelig for folk.

Det står veldig fritt, Men teksten "Sauherad og Bø Ryttersportsklubb" bør være en sentral del. Mulig omrisset av denne hesten kan være en del av det, men ikke noe must.

Hest

 

Som sagt, fritt fram omtrent.

Lag gjerne i litt størrelse, men den bør kunne brukes liten.

 

Er det noen som hadde giddi og prøvd på dette hadde det vært fint, jeg kan mindre om dette enn hjemmesider.

 

Dette er det nærmeste vi har en logo nå(og det er jo ingen logo).

Heading.jpg

 

Er takknemlig for hjelp.

 

Einar

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lage en gratis om jeg kan få litt info.

Farger, størrelser, vector eller bilde?

 

Logoer skal alltids lages i vector da bruksområdet er alt i fra konvolutt til reklameplakat på størrelse med biler.

 

Informasjonen videre står oppe i første tråd, greit spesifisert.

 

FRITT, men må inneholde navnet på klubben.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logoer skal alltids lages i vector da bruksområdet er alt i fra konvolutt til reklameplakat på størrelse med biler.

 

Informasjonen videre står oppe i første tråd, greit spesifisert.

 

FRITT, men må inneholde navnet på klubben.

 

Flere av mine kunder foretrekker PDF, Tiff og PNG i spesifiserte størrelser. En annen ting er jo om gutten selv har programvare for å bruke vector-baserte filer.

 

Selv om det står FRITT så kan de ønske seg en farge? For å lage en logo/design er det lettere å forholde seg til spesifikke mål noe du også selvfølgelig vet. Derfor jeg spør han om farger så ikke de får en knall rosa logo som skal stå på en rosa bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se har ja, her kom det noen gode forslag, kjempefint.

Dette er nok ingen betalt jobb, jeg hjelper nok kun til å lage ei nettside og slikt(som jeg ikke er noe flink til men det blir da ei side).

Tenkte det ikke skada å spørre her, da det finnes litt folk som liker å leke seg litt med slikt her.

 

Likte godt de to siste du lagde Krabbefett, og farger jeg tenker så er det kanskje lurt å holde seg i svart-hvittskiktet, og evt med noe grått.

Programvare, det er det dårlig med, her er det grov misbruk av MS Paint, eneste programmet til bildefiler jeg får til, så da ser du kanskje interessante filvarianter, der "JP(E)G" er det mest interessante for min del.

 

Er iallefall kjempeglad for hjelpa, og det kan jeg banne på at det er en drøss jenter som er også, når det gjelder størrelser på "bildene", så er dess større dess bedre(innen normale forhold) sålenge det er skrift/bilder som blir tydelig ved nedskalering, slik skrift og bilder som du brukte nå Krabbefett, er jo heller ikke noe problem, ei heller å strekke litt på for å tilpasse.

 

:blunk::blunk:

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av mine kunder foretrekker PDF, Tiff og PNG i spesifiserte størrelser. En annen ting er jo om gutten selv har programvare for å bruke vector-baserte filer.

 

Selv om det står FRITT så kan de ønske seg en farge? For å lage en logo/design er det lettere å forholde seg til spesifikke mål noe du også selvfølgelig vet. Derfor jeg spør han om farger så ikke de får en knall rosa logo som skal stå på en rosa bakgrunn.

 

Nå må du huske på at grunnen til at jeg skrev at en logo SKAL lages i vector er fordi at selv om det nå i første omgang bare blir til ei nettside, så kan det hende at dem sender dette videre til en som skal trykke gensere, reklameplakater og diverse. Da er det lettere å forholde seg til ei vectorbassert fil.

Så derfor skal alltid logoen lages i vector, ei vector basert fil skal alltids sendes ved siden av kundens spesifikke ønske.

 

 

Meen, nå er det stund siden sist jeg var på dette markedet, og det kan nok ha dukket opp en stor andel av litt "useriøse" aktører i den siste tiden for alt jeg vet.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår