Gå til innhold

Problemer med Varmeapparat.

Ranger emnet


Huddle

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For en stund siden sluttet varmeapparatet mitt og fungere. Jeg skiftet viftemotor og motstand uten at det hjalp, og tenkte da at feilen måtte ligge i brytern.

 

Når jeg byttet ut brytern, begynte vifta og gå rundt igjen, og fungere på hakkene 1,2,3,4 som normalt.

 

Men lufta kommer ikke ut noen steder! Den responderer ikke når jeg vrir på bryteren som skal justere hvor luften skal komme. Etter litt undersøkelser merket jeg at all luften som kommer ifra vifta blåses direkte ned fra vifta og ned på gulvet under. Temperaturen på den luften som kommer derfra endres ikke når jeg justerer temperaturen heller.

 

Hva kan være feil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra første innlegg:

Etter litt undersøkelser merket jeg at all luften som kommer ifra vifta blåses direkte ned fra vifta og ned på gulvet under. Temperaturen på den luften som kommer derfra endres ikke når jeg justerer temperaturen heller.

 

Vifta blåser kald luft som kommer utenfra - fra inntaket med pollenfilter foran vindusviskerne. M.a.o ikke oppvarmet ennå.

 

Så skal den ledes videre fra vifta til varmeregister og fordelingssjeld i midten av bilen.

 

Om lufta kommer ut ved vifta, så er enten ikke den satt riktig inn, ellers så er plastkanalene til midten av bilen falt fra hverandre.

 

Riv ut det myke plastekselet under hanskerommet og se hva som er galt.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen nå. dro festet til wire'en nede under hanskehylla fram og tilbake og da begynte luften å komme ut. Men den reagerer ikke når jeg vrir på bryteren, selv om wiren sitter festet riktig bak bryteren. prøvde å dra ut wiren i begge ender men det gikk ikke så den er nok ikke røket.

 

Samme problem med temperaturen. Den blåser konstant varm luft, og reagerer ikke når jeg vrir på bryteren. Noe forslag til hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår