Gå til innhold

Sammenkobling av forsterkere

Ranger emnet


northland

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser dette emnet har vert oppe en del ganger tidligere, så beklager om jeg ikke har funnet et some omhandler akuratt det jeg lurte på og spør igjen.

 

Holde nå på å styrer med stereoen i russbilen, og har en del spørsmål. Planen er å kjøre 2 forsterkere, en til å drive sub og en til å drive høyttalerene. Det jeg lurer på er hvordan forsterkerene kan kobles sammen, siden det kun er en signalutgang fra CD-spiller?

 

Må jeg også koble sammen strøm, jording og remote? Eller kan dette trekkes separat? Isåfall, hvordan gjøres dette?

 

Er ikke så veldig erfaren på dette området, så håper på ikke så altfor innviklede forklaringer. Evt hvor jeg kan kjøpe det jeg trenger.

 

 

Edit: Har jeg skjønt rett om det er dette jeg trenger?

Splitblokk

 

Y-ledd

Endret av northland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalkabelen kan enten splittes opp med Y-ledd sånne som disse:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6096&katid=81&mid=m436&id=&vn=736

eller innom ett aktivt delefilter.

 

Strøm trekker du en kabel bakover til forsterkerne, og splitter opp i noe lignende denne her:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=455&katid=78&mid=m436&id=&vn=736

 

Remote fører du bare fra den ene forsterkeren til den andre, eller splitter den selv med en kabelsko eller noe sånn.

Enkelte mener at det skal brukes ett rele på remoten når du kjører flere forsterkere, men jeg har aldri hatt noen problemer med å kjøre uten.

 

Alt du trenger får du kjøpt hos Torshov, Biltema, Bilextra, Mekonomen osv... (Muligens med unntak av ett aktivt filter hvis du velger å gå for det. De har jeg i grunn ikke sett på ganske lenge.)

Endret av Schnellfahrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke den strømblokka du linket til selv også, emn det var ikke noe Y-ledd du linka til, men du kan bruke det som ble linket til her, bare pass på at strømkabelen din passer/ikke er for stor.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår